Tabákové firmy spustily informační kampaně
Tiskovou reklamní kampaň, jež má na jednu stranu upozornit kuřáky, že neexistuje zdravá cigareta, na druhou však dát ke zvážení, jestli by neměli “při vývoji cigarety se sníženým rizikem spolupracovat státní orgány a zdravotníci a společně rozhodnout, zda se jedná o výrobek s potenciálně sníženým rizikem, a zároveň určit, co mohou o této skutečnosti firmy sdělit spotřebiteli”, spustil minulý týden největší výrobce cigaret na světě Philip Morris (PM).
In-house vytvořené inzeráty reagují na sérii žalob, které viní tabákové firmy z nedostatečného informování o zdravotních následcích kouření, i na chystané omezení propagace tabákových výrobků pouze na místo jejich prodeje. To začne platit od 1. července. “Jedná se o celosvětovou snahu společnosti Philip Morris informovat spotřebitele a širokou veřejnost o citlivých otázkách týkajících se kouření,” řekla M&M Danica Siváková, ředitelka vnějších vztahů PM. Z jejích odpovědí však není jasné, zda se firma bude spolu s vývojem “cigarety se sníženým rizikem” snažit apelovat na vládu, aby restrikce v oblasti reklamy zmírnila. Danica Siváková pouze uvedla, že “Philip Morris otevřeně říká, že žádná bezpečná cigareta neexistuje. Nicméně víme, že lidé od nás očekávají, že se budeme snažit o vývoj cigarety s potenciálně sníženým rizikem. O tom, zda cigareta má potenciálně snížené riziko, a o způsobech, jak tuto skutečnost komunikovat, však musí rozhodnout státní instituce”.
Konkurenční tabákový koncern JTI zase začal minulý týden formou tiskových inzerátů informovat o změnách v oblasti propagace cigaret své prodejce.
-Jindřich Jirásek-