Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kabelové kanály ztrácí příležitostné fanoušky

Externí autor31. 5. 2004

Boje v play-off americké NBA už se blíží k finále, běžní televizní diváci z nich ale dosud mnoho neměli. Špičkový basketbal se totiž z celostátních kanálů v zámoří vytratil. Nezbytnou výbavou příznivců NBA se v poslední době staly satelity a soupravy kabelové televize.
Klíčová utkání NBA dříve vysílala celostátní televize NBC, od ledna 2002 ale kontroluje práva společnost Walt Disney Co., která kromě kanálu ABC vlastní kabelové televize ESPN a TNT. Šestiletý kontrakt ji stál podle serveru cnn.money.com 2,4 miliardy dolarů a od loňska, k nelibosti mnoha příznivců basketbalu, zvolila novou taktiku.
Většinu zápasů včetně úvodních kol play-off vysílají specializovaný program ESPN, kabelová televize TNT, satelitní NBA TV nebo regionální televize a teprve několik nejdůležitějších utkání se podle rozpisů na oficiálním webu nba.com objeví na celostátní ABC.
Nespornou výhodou kabelových televizí je fakt, že stále dražší vysílací práva na sportovní přenosy mohou financovat z příjmů z inzerce a z poplatků za předplatné. Přístup ke kabelovým televizím má 85 procent amerických domácností.
Obezřetný přístup celostátního kanálu ABC vychází i z loňských čísel, kdy finálová série mezi San Antonio Spurs a New Jersey Nets přilákala k obrazovkám jen 6,5 procenta diváků, tedy pouhou třetinu z dob, kdy hrál Michael Jordan. Experti se shodují, že je to trend posledních let, s nímž se musely vyrovnat i jiné kolektivní sporty ve Spojených státech. Kontrakt se společností Disney však přinesl lize víc peněz než předchozí spojenectví s NBC.
NBA prakticky rezignovala na skupinu příležitostných sportovních příznivců, kteří tvoří například podstatnou skupinu diváků Super Bowlu a řady jiných velkých akcí. Po přesunu na kabelové programy se totiž na basketbal dívají jen skalní fanoušci.
Získat pozornost těch ostatních je bez podpory celostátního vysílání mnohem náročnější. Finálové zápasy, vysílané na ABC, už nezajímají tolik diváků jako tomu bývalo dřív, protože neměli možnost sledovat cestu týmů předešlými koly. Ani letos není vysílací harmonogram jiný, většina zápasů zůstává na ESPN.

Hospodářské noviny, 31. 5. 2004, Martin Cáp

×

NBC Universal se chystá do Evropy

Starší článek

Češi jezdí více k moři mimo sezónu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více