Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

NBC Universal se chystá do Evropy

Externí autor31. 5. 2004

Nový americký mediální gigant plánuje expanzi – nové televizní stanice by měly začít vysílat v severní a východní Evropě.
Americký zábavní koncern Universal chce dále růst. Po dlouhých letech, které firma strávila více méně pasívně jako dceřiná společnost koncernu Vivendi, chce nyní proniknout na lukrativní trhy mimo USA. Universal před dvěma týdny fúzoval s televizní společností NBC, která patří do amerického konglomerátu General Electric. Ten za filmová studia Universal a jeho síť kanálů USA Networks, Telemundo, CNBC a Bravo zaplatil Vivendi přes pět miliard dolarů.
Nový NBC Universal se nyní rychle vrhá do konkurenčního boje. “Když máme možnost růst, tak ji využijeme. V současnosti vyjednáváme o možnosti začít vysílat v Polsku, Maďarsku a Skandinávii,” řekl Handelsblattu Patrick Vien, prezident Universal Studios Network. Společnost by v těchto zemích chtěla odstartovat nové televizní stanice. Definitivní rozhodnutí by mělo padnout v příštích dvanácti měsících.
“V USA již máme zcela rozvinutý trh,” vysvětluje důvody expanze Vien. Dnes je NBC mezi konkurenty, jako je Fox, CBS či ABC, nejúspěšnější a nejziskovější stanice. Další možnosti růst jsou vzhledem k její silné pozici omezené.
Doposud hrály zahraniční televizní stanice pro pátý největší světový mediální koncern jen vedlejší roli. NBC Universal je zastoupen jen v osmi zemích v Latinské Americe a Evropě (Německo, Itálie, Španělsko, Velká Británie). To by se nyní mělo změnit.
Klíčovou roli v expanzi firma přisuzuje také Německu. Zde se NBC již podílí na placených televizních kanálech Giga TV a N-24. Jak přesně by rozšíření aktivit mělo vypadat, zatím jasné není. “S naší velkou filmovou knihovnou jsme schopni během krátké doby založit například program, na kterém by se vysílaly detektivní či hororové filmy,” říká Vien. Universal má v zásobě pět tisíc filmů, mimo jiné snímky jako Jurský park a Van Helsing, ale také mnoho starých němých filmů, které jsou dnes prakticky bezcenné.
Se svou expanzí do zahraničí ale NBC Universal přichází pozdě. Konkurenti jako Viacom (MTV), Walt Disney (Super RTL) a Time Warner (CNN, N-TV, Viva) mají náskok. Disney tak například minulý týden oznámil, že chce na podzim v Londýně založit pobočku své americké stanice ABC.
Z náskoku ostatních si ale GE očividně velkou hlavu nedělá. Kapitálu má dostatek a již při jiných projektech se mu nakonec podařilo dosáhnout úspěchu. Kromě Evropy se tak chce firma zaměřit také na Asii. Zde NBC Universal zatím žádné zastoupení nemá. “Na Asii se ještě podrobněji podíváme. Velký trh je samozřejmě Japonsko, zajímavé jsou ale i země jako například Tchaj-wan,” řekl Vien.
Pro 15 tisíc zaměstnanců NBC Universal má ale fúze firmy i stinné stránky. Z důvodů snižování nákladů se totiž vedení koncernu rozhodlo propouštět. Úspory, které si od fúze slibuje, by měly činit 400 až 500 miliónů dolarů. Letos by pak chtěl dosáhnout obratu ve výši zhruba 13 miliard dolarů.

Hospodářské noviny, 31. 5. 2004, autor: Hans-Peter Siebenhaar, Handelsblatt

×

ČT se bude podílet na výrobě 11 projektů

Starší článek

Kabelové kanály ztrácí příležitostné fanoušky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více