Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Trh ovládnou hypermarkety,Computer Press uzavřel nejúspěšnější čtvrtletí

Externí autor12. 5. 2004

Už za dva roky bude 67 procent trhu rychloobrátkového zboží v Česku ovládat pouhých deset největších řetězců. A koncentrace obchodu bude i nadále pokračovat. Vyplývá to z poslední analýzy společnosti Incoma, která se zabývá průzkumem trhu.
Experti a vrcholoví manažeři z oblasti obchodu pro nejbližší roky předpokládají, že se mohou sloučit nebo dokonce z našeho trhu odejít i někteří silní hráči. “S ohledem na velikost trhu je u nás řetězců příliš, je to české specifikum,” vysvětluje Zdeněk Skála z Incoma Research.
Pro obchod bude v následujícím období charakteristický další nárůst konkurence a nová vlna přerozdělování tržních podílů. Svou pozici posílí během tří let především hypermarkety a diskontní prodejny.
Na rychloobrátkovém trhu oslabí všechny ostatní prodejny včetně supermarketů. Zato hypermarkety podle Incomy ovládnou 31 procent celého trhu, vloni to byla čtvrtina.
“Pro nás je to výzva, abychom pracovali na dalším zlepšování zákaznických služeb a obohacení nabídky,” říká Vesselin Barliev ze sítě Tesco. Neočekává ovšem změnu chování spotřebitele. “Český zákazník je opatrný, v některých směrech dokonce konzervativní,” upozorňuje. Tesco je přitom spolu s řetězcem Makro Cash & Carry a Kauflandem ze skupiny Schwarz v trojici sítí, o které odborníci téměř nepochybují, že na špici českého trhu vydrží.
Velká konkurence se projeví i na cenách. Zdražovat by měly především čerstvé potraviny. “Budou hnacím motorem růstu cen,” uvádí zpráva. Naopak u nepotravinářských kategorií se očekává jen mírný nárůst cen a například u elektra by mělo docházet dokonce k zlevňování.
Zároveň se přitom má diferencovat kupní síla zákazníků a jejich ochota utrácet za různé druhy zboží. Výběr zboží podle ceny a nabízeného sortimentu by měl převládat i v roce 2006, nicméně tyto priority by měly postupně slábnout.
Dynamický rozvoj má ale podle zprávy zaznamenat “nákupní komfort” týkající se například úspory času při nákupech nebo dodatečných službách prodejen. I nadále by měl pokračovat trend rostoucích nákupů na splátky nebo prostřednictvím bankovních karet.


Hospodářské noviny, 12. 5. 2004, autor: Jiří Němeček


040512-22 ()

,Konsolidované tržby skupiny Computer Press (CP) v prvním čtvrtletí roku 2004 dosáhly úrovně 139,690 mil. Kč (+42,2%), zisk dle EBITDA činil 14,070 mil. Kč (+31,4%). Nejrychlejšího růstu dosahuje dceřiná firma InternetShops, zabývající se internetovým retailem (+75% meziročního nárůstu).
„Za úspěchy lze považovat pokračující růst tržního podílu v inzertním segmentu IT časopisů, kde již velmi výrazně předstihujeme největší konkurenty. Pozitivně také vnímáme úspěšný start nového luxusního časopisu Digi, zaměřeného na digitální fotografii,“ říká předseda představenstva společnosti Jiří Hlavenka. Důležitý je také rekordní růst v oblasti internetových médií (jak v návštěvnosti, tak inzertních příjmech). Ve většině důležitých ukazatelů dnes CP podle Hlavenky předstihuje odborná média společnosti MaFra.
Skupinu Computer Press tvoří mateřská společnost Computer Press aktivní v oblasti knižní a časopisecké produkce včetně internetových médií, dále společnost InternetShops a její dceřiná společnost Cybex Distribution, aktivní v oblasti internetového retailu. Následují společnosti CP Online disponující širokým portfoliem internetových služeb a konečně společnost Computer Press (Bratislava), obchodující s produkty a službami mateřských firem ve Slovenské republice.

-sch-

×

Značky Prazdroje zvítězily na pivním mistrovství světa v USA

Starší článek

Computer Press uzavřel nejúspěšnější čtvrtletí

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více