Bild uspořádal telefonické hlasování o výměnách v německé vládě

11. 5. 2004 10:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výměny ministrů v německé vládě, častý předmět mediálních spekulací, dostaly konkrétní podobu na stránkách bulvárního Bildu. Tento nejčtenější deník v Německu přiřadil jednotlivým ministrům telefonní čísla a vyzval čtenáře, aby hlasovali, koho v kabinetu nechtějí. Akce, která připomíná „vyhazování“ účastníků televizních soutěží, se zúčastnilo 70 000 lidí. Neobstáli by čtyři členové kabinetu.
„Propadli“ ministr financí Hans Eichel, ministryně sociálních věcí Ulla Schmidtová, ministr životního prostředí Jürgen Trittin a šéf resortu dopravy a výstavby Manfred Stolpe. Schmidtovou, která je spojena s nepopulární a kritizovanou reformou zdravotnictví, by chtělo odvolat 23 procent volajících čtenářů. Ministr dopravy zase podle Bildu doplácí na neúspěchy při zavádění dálničního mýta. „Tolik rádců má kancléř jen zřídka,“ komentuje list údajnou „krizi v kabinetu“.
Média o výměnách ministrů kancléře Gerharda Schrödera spekulují s různou intenzitou dlouho. Naposled v pondělí popíral mluvčí vlády plány na výměnu ministra financí Eichela kvůli rozpočtovým neshodám s ostatními členy vlády. Sdělovací prostředky spekulovaly o tom, že ministři ignorují Eichelovy plány zacelit nové díry ve státním rozpočtu a splnit rozpočtový limit Evropské unie.
Škrty totiž ubírají vládě na oblibě u veřejnosti, což může být v letošním roce plném zemských a komunálních voleb pro vládní strany fatální.
Naopak šéf resortu vnitra Otto Schily má podle Bildu oblibu veřejnosti zaručenou, pro jeho výměnu hlasovalo jen 752 lidí. Mezi další populární členy vlády patří třeba Renate Künastová, která šéfuje resortu zemědělství a ochrany spotřebitelů, nebo šéf resortu obrany Peter Struck.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.