Mag Consulting: Do ČR letos přijede více turistů než loni

10. 5. 2004 09:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do České republiky letos přijede více turistů než v roce 2003, odhaduje analytická firma Mag Consulting. Podle jejího ředitele Jaromíra Beránka by se mohlo v českých hotelech ubytovat až 5,3 milionu zahraničních hostů, což by byl meziroční nárůst o pět procent. Důvodem je postupné oživení západoevropských ekonomik po letech stagnace, řekl.
Loni se podle statistik ČSÚ ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních v České republice 5 076 milionu zahraničních turistů. Podle výzkumu vládní agentury CzechTourism ještě dalších 1,648 milionu turistů do Česka přijelo a bydlelo zde u známých nebo příbuzných či v menších penzionech, které statistika nesleduje.
Více přijede hlavně Britů a Italů. Způsobil to rozvoj levné letecké dopravy, řekl Beránek. Česko je pro Brity lákavou zemí. Nyní mohou navíc vybírat z řady nabídek leteckých dopravců, kteří Prahu spojují s mnoha britskými městy. Na nízkonákladovou konkurenci zareagovaly také klasické aerolinie. S ČSA i British Airways tak lze z Prahy do Londýna a zpět letět od 2990 korun bez poplatků.
Také příliv Italů je podmíněn rozvojem levné dopravy. Společnost Volareweb.com létá za nízké ceny z Benátek a Milána a naprostou většinu jejích klientů tvoří Italové. Podle Beránka by tak Itálie mohla letos předběhnout Polsko v žebříčku zemí, odkud do Česka jezdí nejvíce turistů. Itálie by tak byla po Německu a Británii třetí nejsilnější zdrojovou zemí zahraničních turistů.
Kromě mírně rostoucích západoevropských ekonomik a rozvoje levné letecké dopravy přispěje k většímu přílivu zahraničních turistů do Česka také posílení propagace ČR v zahraničí. Vládní agentura poprvé v historii propaguje Česko formou televizní reklamy na satelitních televizích. Také mistrovství světa v hokeji přivedlo do země asi sedm desítek tisíc turistů navíc.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.