Vydavatelství SanomaWSOY ve čtvrtletí opět v zisku

7. 5. 2004 13:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší mediální skupina severské oblasti SanomaWSOY, která vlastní české vydavatelství Sanoma Magazines Praha, dříve známé pod jménem Mona, se v prvním čtvrtletí letošního roku vrátila k zisku díky oživení ve většině divizí. Zisk před zdaněním za tři měsíce do konce března činil 27 milionů eur ve srovnání se ztrátou 100 000 eur ve stejném období loni.
Loňské výsledky negativně ovlivnily finanční náklady 14,9 milionu eur spojené s akvizicí časopisové divize nizozemské VNU v roce 2001. Čisté tržby stouply o 2,6 procenta na 569 milionů eur. Po upravení výsledků podle změny struktury skupiny, kam patří nové akvizice či prodeje, se tržby zvýšily o 3,1 procenta. Společnost vydává noviny a časopisy, ale také provozuje kina.
SanomaWSOY dodala, že pokud zůstane reklamní trh stabilní, její zisk se zlepší. Stejně jako jiné mediální firmy měla i SanomaWSOY problémy kvůli poklesu trhu s reklamou. V loňském roce však ve Finsku došlo poprvé od roku 2000 k růstu výdajů za reklamu, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.