Ross a Rachel se na závěr Přátel dali dohromady

7. 5. 2004 12:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ross a Rachel se přece jen dali dohromady, Monica a Chandler se dočkali dvojčat a Joey a Phoebe se budou protloukat životem bez Přátel. A všech šest si dalo poslední kávu ve své oblíbené manhattanské kavárně. To vše se američtí diváci dozvěděli ve čtvrtek večer, kdy televize NBC odvysílala poslední díl seriálu Přátelé.
Seriál se během deseti sezon stal jedním z nejúspěšnějších seriálů v historii americké televize a jeho hodinové finále bylo nejočekávanější televizní událostí od posledního dílu Seinfelda v roce 1998. NBC odhaduje, že poslední díl Přátel vidělo na 45 milionů lidí a inkasovala za reklamu kolem dvou milionů dolarů za třicetivteřinový spot.
Rachel, kterou hraje Jennifer Anistonová, se na poslední chvíli rozhodla zůstat v New Yorku s Rossem (Davidem Schwimmerem) a nevzít lákavé místo v Paříži. To vše po Rossově úprku na letiště, kde ho však Rachel ještě odmítla a nastoupila do letadla. Doma pak utrápený Ross našel na záznamníku její vzkaz a Rachel se objevila ve dveřích, aby mu zvěstovala: „Vystoupila jsem z letadla.“ Polibek, objetí a slib, že už se nikdy nerozejdou.
Přerušovaná romance mezi Rachelem a Rossem byla prakticky od začátku jednou z hlavních ingrediencí seriálu. Jeho poslední díl také uzavřel příběh další dvojice – Moniky (Courteney Coxová Arquettová) a Chandlera (Matthew Perry), kteří sice nemohou mít děti sami, ale náhradní matka jim v posledním díle porodila hned dvojčata.
Phoebe (Lisa Kudrowová) se vdala – mimo okruh Přátel – již před koncem seriálu a Joey (Matt LeBlanc) zamířil za hereckým štěstím do Kalifornie. LeBlanc bude skutečně od podzimu hrát v seriálu Joey navazujícím na Přátele.
Seriál o šestici mladých a atraktivních lidí žijících na Manhattanu a nezatížených dětmi ani hypotékami, se hned po své premiéře v roce 1994 stal hitem. A zůstal jím, i když se jeho protagonisté v posledních sezonách seriálu blížili něčemu, co připomínalo dospělost.
Ve čtvrtečním finále pak stěhováci vyklízejí Moničin byt, protože ona a Chandler a čerstvě narozená dvojčata směřují ke konvenčnějšímu osudu – domu na předměstí. Během emotivního finále pak šest přátel odkládá jeden po druhém na kuchyňský pult klíče od bytu a zamíří do kavárny Central Perk na poslední kávu.
Kritici oceňovali na Přátelích především to, že dialogy a zápletky neztrácely ani po letech na vtipu a inteligenci. Ale pro komerční úspěch byla klíčová souhra všech šesti hlavních představitelů, shodují se také kritici. Šest herců k sobě mělo blízko i mimo televizní studio – do té míry, že společně vyjednávali finanční podmínky. Nakonec si na NBC vymohli milion dolarů za jeden díl seriálu pro každého.
Poslední díl, který se vysílal i na obří obrazovku na newyorském Times Square, nemohl však svou úrovní naplnit všechna očekávání. A také se mu to nepodařilo, ani zdaleka, poznamenala agentura AP. Splnil úkol uzavřít vše otevřené, ale autoři tak učinili klopýtavě a bez překvapení, poznamenala AP.
I tak však Přátelé po deseti letech zanechali výrazné stopy na americké i světové popkultuře, když zástupy fanoušků používaly citáty ze seriálu a imitovaly módní trendy protagonistů – zejména Racheliny účesy. V show se objevila také řada hollywoodských hvězd v pohostinských úlohách jako Julia Robertsová, Bruce Willis, Tom Selleck, manžel Anistonové Brad Pitt či skutečný životní partner Coxové David Arquette.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.