ARBOmedia: Vyřazením českého týmu zřejmě mírně klesnou příjmy z reklamy

7. 5. 2004 09:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po vyřazení českého týmu na mistrovství světa zřejmě klesne počet lidí, kteří sledují hokejová utkání v televizi, což může způsobit mírný pokles reklamních příjmů. „Celková sledovanost určitě klesne, ale ne nijak dramaticky,“ soudí Štěpán Wolde z firmy ARBOmedia, která prodává reklamní čas České televize. Zájem o hokej je trvalý, takže úbytek diváků nebude velký, dodává mluvčí ČT Martin Krafl.
Z hokejových přenosů se těšila největší divácké přízni právě utkání českého týmu. V minulém týdnu představovala prvních deset nejsledovanějších pořadů na ČT2.
Neúspěch Česka na šampionátu se podle Woldeho na reklamních příjmech nepodepíše nijak výrazně, protože domácí výběr už by hrál jen dvě utkání. Sledovanost těchto dvou zápasů může být asi o polovinu nižší, než kdyby Češi pokračovali. U ostatních utkání naopak může sledovanost stoupnout. Diváky mohou přilákat zejména zápasy Slováků, kteří zatím na šampionátu zůstávají ve hře.
„Rozhodně se to projeví,“ soudí Tomáš Šmíd z agentury Starcom. Česká televize měla podle něj odhady sledovanosti, které vycházely z minulých mistrovství světa. Zápasy, kde hráli Češi, odhady minimálně o 60 procent překročily. „Myslím si, že vyřazením se to vrátí k tomu, co jsme očekávali,“ uvedl Šmíd.
ARBOmedia již dříve odhadla, že reklamní výdaje firem v médiích v souvislosti s mistrovstvím světa v ledním hokeji by se mohly pohybovat kolem 500 miliónů korun. „Šampionát bude v tomto směru jednou z nejsilnějších událostí v roce a promítne se i do růstu celkových letošních reklamních výdajů, i když ne o celou zmíněnou sumu,“ uvedl Wolde.

HN, čtk, 7. 5. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.