Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Anketa: Řetězce zdraží až za několik týdnů

Externí autor7. 5. 2004

Obchodní řetězce po vstupu do Evropské unie zatím vesměs kvůli změnám v dani z přidané hodnoty a clech ceny nezvyšovaly. Cukr, rýže či jižní ovoce zdraží podle obchodníků až po vyprodání zásob, což se očekává nejdříve za několik týdnů. Nárůst cen by neměl být výrazný. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodními řetězci, které připomínají zlevnění řady výrobků.
“Zvýšení ceny u zboží dováženého ze zemí mimo EU se projeví až v průběhu následujících několika týdnů,” řekla mluvčí Teska Jana Matoušková. Vzhledem k vysoké konkurenci na trhu lze předpokládat, že změny nebudou výrazné, dodala.
“Pokud by mělo dojít k nějakému zvýšení cen zboží, u kterého se mění celní poplatky, bude to nejdříve v létě,” míní mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. U ryb budou podle ní úpravy cen minimální, neboť většinu z nich obchod dováží ze zemí EU. “U jižního ovoce by se clo mělo promítnout v řádu korun,” podotkla.
Kaufland v následujících týdnech nezvýší ceny u žádného výrobku. “Výjimkou nebude ani zboží, které se přesunuje z pěti na 19 procent DPH,” prohlásil mluvčí společnosti Michale Šperl.
Navýšení cen u některých čerstvých výrobků očekává až v průběhu několika týdnů také firma Ahold, která v ČR provozuje hypermarkety Albert a Hypernova. “Běžné zásoby pokrývají současný prodej. Zatím jsme neobdrželi od dodavatelů nové ceníky se zvýšenými cenami,” upozornila mluvčí společnosti Kateřina Černá.
Některé spotřební zboží jako třeba dámské vložky, kondomy nebo sluneční brýle přešly z pěti do 19procentní sazby DPH. To se projeví podle Černé i v prodejnách. U slunečních brýlí půjde řádově o nárůst o deset až 20 korun, poznamenala. Díky snížení horní sazby DPH z 22 na 19 procent zlevnila od tří do pěti procent elektronika, fotoaparáty, videokamery, domácí potřeby či textil, informovala Černá.
Obchodní řetězec Delvita odhadl zlevnění zahraničních vín či sýrů kvůli nižšímu clu v průměru na 10 až 20 procent. “Sedmička kvalitního francouzského Merlotu zlevnila z 90 na 60 korun,” uvedl příklad manažer komunikace Delvity Petr Uchytil. Pokles cen vyvolal značný zájem zákazníků. “Za prvních pět květnových dnů jsme prodali šestkrát více lahví Bordeaux než za celý duben,” pochlubila se mluvčí Teska.
Zákazníci budou muset při nákupu rýže či jižního ovoce sáhnout do peněženek hlouběji kvůli vyšším sazbám cel platných v EU u výrobků, jejichž původ je mimo unii a na které se nevztahuje dohoda o clech. Cena cukru nebude ovlivněna clem, ale nařízením vlády o stanovení produkčních kvót cukru.
Konkurenční boj způsobil, že obchodní řetězce se koncem dubna předháněly v oznamování poklesu cen. Řetězce chtějí také nabídnout několik cenových variant zboží, aby si je i nadále mohlo v nižší kvalitě dovolit co nejvíce zákazníků.

HN, čtk, 7. 5. 2004

×

Evropa mění staré mobily za nové

Starší článek

ARBOmedia: Vyřazením českého týmu zřejmě mírně klesnou příjmy z reklamy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více