Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČTÚ povolil Telecomu testování digitální televize

Externí autor6. 5. 2004

Český telekomunikační úřad povolil Českému Telecomu zkušební provoz digitálního televizního vysílání. Na rozšíření telekomunikační licence, které by umožnilo komerční nabízení služby, Telecom stále čeká, uvedl mluvčí firmy Vladan Crha.
Telecom bude digitální vysílání testovat v Praze a v Brně. Po komerčním spuštění počítá s vybudováním sítě buňkových vysílačů o nižších výkonech, které by zajišťovaly pokrytí zejména ve velkých městech a jejich okolí.
Firma o povolení požádala koncem minulého roku. Experiment má ověřit funkčnost vysílacího rádiového zařízení a telekomunikační sítě. “Zároveň chceme zjistit reakce zákazníků na novou technologii a ověřit předpoklady rychlosti migrace na digitální vysílání,” uvedl výkonný ředitel pro prodej Roman Stupka.
Digitální televizní vysílání v ČR od roku 1999 testují České radiokomunikace a společnost Czech Digital Group. Podle vládní koncepce digitalizace by měly v tuzemsku vzniknout tři programové skupiny, takzvané multiplexy. Jeden by patřil televizi Nova, další Primě a poslední by byl veřejnoprávní. Pro Primu by zřejmě vysílání zajišťovala Czech Digital Group a v případě Telecomu se nejčastěji hovoří o spojenectví s Českou televizí, pro kterou již nyní zajišťuje digitální distribuci signálu ze studií k vysílačům. ČRa poskytují podobnou službu Nově.
První komerční digitální vysílání by podle dřívějších odhadů ministerstva informatiky mohlo začít na přelomu tohoto a příštího roku. Digitální televizní vysílání přinese zlepšení kvality zvuku a obrazu, větší počet kanálů, interaktivní služby a možnost mobilního příjmu. Pro uživatele však bude rovněž znamenat nutnost pořídit si ke stávajícím přijímačům takzvaný set top box, jehož cena začíná na 1500 korunách.

×

Češi letos pořizovali hodně zájezdů se slevami za včasný nákup

Starší článek

Britský Debenhams otevře v Praze obchodní dům

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Pixabay.com

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více