Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi letos pořizovali hodně zájezdů se slevami za včasný nákup

Externí autor6. 5. 2004

Češi letos kupovali mnohem více zájezdů se slevami za včasný nákup než dříve, řekl ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Zatímco v předchozích letech prodej zájezdů dlouho před létem stagnoval, letos ho podpořily nebývale vysoké slevy. Především velké CK nabízely až 15procentní slevy při nákupu letních zájezdů do konce ledna.
S předsezonními slevami, které skončily v dubnu, se tak letos prodalo o deset procent více zájezdů než loni. Takto zakoupené zájezdy již podle Beránka tvoří třetinu z asi 1,2 milionu zájezdů, jež se v Česku prodají. Pomaleji, a to asi o pět procent, poroste podle odhadů Mag Consulting prodej těsně před odjezdem, tzv. last minute. Tyto zájezdy tvoří další třetinu prodeje. Zbytek se prodává za katalogovou cenu.
Vyšší poptávku po zájezdech s slevami za včasný nákup zaznamenaly největší cestovní kanceláře Čedok, Fischer i Exim Tours. Například v CK Fischer představují zájezdy prodané s předsezonní slevou 15 procent celkového prodeje.
Na poslední chvíli se zatím stále prodává více zájezdů. Fischer jich prodá asi 20 procent z celkového množství, řekl mluvčí Jozef Ftorek. Podle mluvčího Čedoku Tomáše Brejchy se ale bude poptávka po zájezdech na poslední chvíli snižovat. “Stále více klientů si totiž uvědomuje nevýhody výběru dovolené krátce před odjezdem,” dodal. Ceny doprodávaných zájezdů jsou sice nízké, zákazník si však může vybírat z omezeného počtu pobytových míst a hotelů.
Naopak podle Luďka Loudy z CK Detur je poptávka po cestách na poslední chvíli stále vysoká. CK prodává takto až 90 procent zájezdů. V Deturu si podle Loudy mohou klienti navíc při výprodeji vybírat dokonce z širší nabídky než v katalogu. Také Exim registruje stále velký zájem o levné výprodeje zájezdů.
Čedok zaznamenává letos zatím desetiprocentní růst prodeje zájezdů. Vyšší poptávku měl i Exim Tours. Podle obchodního ředitele Jana Koláčného však lze letošní jaro s loňskem, kdy klienti vyčkávali s nákupem kvůli válce v Iráku, stěží srovnávat.
Ceny jsou srovnatelné s loňskem nebo nižší. Stále více klienti žádají delší pobyty na 11 a více dní. Podle Beránka je to dáno tím, že lidé začínají preferovat dražší leteckou dopravu. V současnosti například Čedok prodává již zhruba polovinu leteckých zájezdů, čtvrtinu autokarových a čtvrtinu s vlastní dopravou. Fischer, Exim Tours i Detur prodávají tradičně především letecké zájezdy.
Průměrná cena zájezdu je 18 000 korun, v Praze lidé kupují dražší pobyty a průměrná cena je zde o dva tisíce vyšší, řekl Ftorek. Podle Beránka Češi kupují stále dražší zájezdy. Čím dál více klientů kupuje zájezdy s ubytováním v luxusních čtyř- a pětihvězdičkových hotelech a se stravováním all inclusive (vše v ceně), řekl Louda.
Prodávají se hlavně cesty do tradičních oblastí. Přestože nejvíce Čechů jezdí každoročně do Chorvatska, prodej zájezdů k Jadranu v cestovních kancelářích stagnuje. Podle Beránka však razantně roste individuální turistika do Chorvatska. Řada Čechů cestuje k Jadranu již poněkolikáté a ví, že si ubytování může zařídit na místě nebo přes internet často levněji než přes CK.
Cestovní kanceláře prodávají hlavně zájezdy do Španělska, Itálie a Řecka. Hitem je stále levný Egypt a Tunisko. Roste také poptávka po Turecku.
Povinné pojištění proti následkům platební neschopnosti má uzavřeno přes 800 z tisícovky cestovních kanceláří. Podle Beránka tak je v podstatě celý trh pojištěn. Zbývající desítky nepojištěných CK totiž prodávají zanedbatelný počet zájezdů. Pravděpodobně se přemění na cestovní agentury, které zájezdy nevytvářejí, ale pouze prodávají.

×

Telecom přetáhl Neumannovou z reklamy Eurotelu

Starší článek

ČTÚ povolil Telecomu testování digitální televize

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: AČRA MK

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více