Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi stále více nakupují počítačové hry přes internet

Externí autor6. 5. 2004

Nakupování přes internet se u počítačových hráčů těší značné oblibě. Klíčem k úspěchu internetových obchodů jsou zajímavé ceny: u nově vydaných titulů mohou být řádově i o několik set korun nižší nežli při zakoupení v kamenném obchodě. Navíc velmi úspěšně používají rozmanité kanály marketinkové komunikace.
Jedním z nejstarších internetových obchodů s počítačovými hrami je Xzone.cz, který svoji činnost zahájil v březnu roku 2001. Jen o měsíc později odstartoval konkurenční GameStore, na konci téhož roku pak na trh vstoupil i Fun Store.
Počet prodaných her neustále roste. Například Xzone prodal v roce 2003 zhruba dvojnásobný počet titulů proti minulému roku. Ještě větší nárůst ročního obratu v kusech zaznamenal GameStore (zhruba trojnásobný počet her proti předchozímu období); jak však zároveň dodává Ondřej Zach, šéfredaktor webového magazínu BonusWeb, pod který GameStore spadá, růst prodaných kusů nebyl spojen se stejným růstem obratu v korunách. Důvodem je zejména rostoucí zájem o zlevněné tituly.
Vysoký růst zaznamenává i Fun Store; podle spolumajitele Jana Hanuše došlo loni k meziročnímu navýšení prodejů zhruba na trojnásobek proti roku 2002.
Doposud se z největšího obratu mohl těšit Xzone – měsíční průměr za minulý rok činil zhruba 1500 kusů v hodnotě asi milión Kč, zatímco například Fun Store dosahoval měsíčně v průměru 525 prodaných kusů za zhruba 460 tisíc Kč. Nicméně nyní bude pro Xzone velmi náročné uhájit svoji pozici číslo jedna, jelikož na trhu došlo k propojení několika existujících subjektů. Nově vzniklá společnost Expres Stores kromě jiných aktivit momentálně provozuje Game Store, Fun Store a Game Expres, jejichž souhrnný obrat převyšuje výsledky Xzone.
Hráči v posledních letech kupují nejen nové trháky, ale stále častěji i zlevněné tituly. Mezi nejprodávanější patřily loni aktuální hity od českých vývojářů – taktické akce Vietcong a Hidden & Dangerous 2 (obě od Illusion Softworks) a strategie UFO: Aftermath od Altar Interactive. Velmi dobře se prodávaly i starší zlevněné tituly Baldur’s Gate 2 a Icewind Dale, které v české verzi vydává CD Projekt.
Ceny nově vydaných titulů mohou být řádově i o několik set korun nižší nežli při zakoupení v kamenném obchodě, webshopy mají navíc kvalitní marketinkovou komunikaci.
Například Game Store spoléhá na klasickou tištěnou i internetovou inzerci, což je pochopitelné vzhledem k jeho úzkému propojení s významným herním serverem BonusWeb a zpravodajstvím iDnes vůbec. K oslovení zákazníků používá i direct-mail.
Fun Store jako první z významných webshopů začal praktikovat provizní prodej. Princip funguje tak, že na internetových stránkách vybraných serverů umisťuje reklamní bannery a upoutávky, jejichž prostřednictvím získává zákazníky. Provozovatel stránek, na nichž je takováto reklama umístěna, pak dostává provizi z každého nákupu zákazníka, kterého pro Fun Store “ulovil”.
Logistika internetových obchodů je poměrně jednoduchá. Drtivá většina z nich má smlouvy přímo z českými distributory. Všechny oslovené obchody používají jako hlavní distribuční kanál směrem k zákazníkovi služby České pošty, konkrétně Profi balík nebo Obchodní balík.

Hospodářské noviny, 6. 5. 2004, autor: Jiří Sládek

×

Berlusconi se nemusí uskromnit

Starší článek

Třicetitunový kolos baví hokejové diváky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více