GfK: Lidé očekávají od lékárníka radu a příjemné vystupování

6. 5. 2004 09:05

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Lidé očekávají od lékárníka především odbornou radu při výběru léku a příjemné vystupování. Vyplynulo to z dubnového průzkumu společnosti GfK Praha. Dotázaní většinou souhlasili s tím, aby volně prodejné léky byly jen v lékárnách. Stejný názor má i Česká lékárnická komora. Zákon umožňuje prodávat mimo lékárny například léčivé čaje, přípravky na průjem a vitaminy.
Pro každého druhého je při výběru lékárny důležitá ochota a příjemné vystupování lékárníka. Téměř polovina lidí počítá s tím, že jim lékárník pomůže s výběrem léku a že se jim poskytne také informace o cenách.
Při výběru lékárny dávají lidé přednost zařízením v nejbližším okolí. Více než čtvrtina jde s receptem do lékárny v blízkosti navštíveného lékaře, pětina v místě bydliště a čtyři procenta blízko pracoviště.
Svoji oblíbenou lékárnu má každý šestý Čech, každý osmý navštěvuje lékárny nahodile. Nižší ceny za stejný lék ovlivňují při výběru lékárny jen šest procent lidí. Slevy a akce jsou důvodem k návštěvě konkrétní lékárny pro dvě procenta lidí.
Nahodile volí lékárnu spíše mladší lidé, loajální k určité lékárně jsou starší občané, kteří také častěji vyžadují aktivní přístup lékárníka a jeho doporučení.
Pětina dotázaných soudí, že volně prodejné léky by měly být i v hypermarketech a supermarketech, 15 procent lidí by si je rádo kupovalo i u benzinových pump, desetina v prodejnách potravin.

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.