Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Senátoři chtějí prosadit, aby poplatky ČT a ČRo neplatili lidé bez přijímačů

Externí autor6. 5. 2004

Senátoři se pravděpodobně postaví proti tomu, aby od léta platili televizní a rozhlasové poplatky i lidé bez přijímačů. Nasvědčovalo tomu středeční jednání senátního kulturního výboru. Proti zvýšení poplatků na 100, respektive 45 korun měsíčně členové výboru námitky neměli.
Povinnost každé domácnosti platit koncesionářské poplatky, kterou v novele příslušného zákona schválila na konci března sněmovna, odmítl například místopředseda výboru Václav Jehlička (za ODA). “Ta plošnost, to je naprostý nesmysl. Dostali jsme od občanů stovky dopisů, musíme na to reagovat.”
Senátor poznamenal, že zákon zavádí jiný režim pro firmy. Podle něj by musely poplatky platit pouze v případě, pokud mají televizní nebo rozhlasový přijímač. Poplatky by se proto podle senátorů neměly vztahovat ani na domácnosti bez televize či rádia, které by o tom uvědomily Českou televizi nebo Český rozhlas v čestném prohlášení. Senátoři samozřejmě počítají se sankcemi za porušení tohoto prohlášení.
Veřejnoprávní média by naopak měla podle senátorů získat přístup do evidence motorových vozidel kvůli zjišťování přítomnosti zejména rozhlasových přijímačů v automobilech. Týkat by se to mělo například taxikářů.
Změny zákona o poplatcích ale získají konkrétní podobu až v příštích týdnech vzhledem k projednávání normy v dalších výborech horní komory. Ani kulturní výbor dnes své jednání neuzavřel.
Novela počítá s tím, že by se televizní poplatky zvýšily ze současných 75 na 100 a rozhlasové z 37 na 45 korun měsíčně. V budoucnu by je pak měla vláda dál zvyšovat v závislosti na inflaci. Reklama ve veřejnoprávní televizi by se od příštího roku měla snížit z jednoho procenta na 0,8 procenta vysílacího času.
Schválení novely ve sněmovně uvítala obě veřejnoprávní média. Televize přislíbila peníze využít na digitalizaci, zkvalitnění programové nabídky a podporu české filmové tvorby, rozhlas na další rozšiřování sítě v krajích.
Přijetím normy byla zklamána opozice. Zástupci ODS se obávají toho, že veřejnoprávní televize bude s penězi plýtvat a že se zastaví její restrukturalizace. Mluvčí televize k tomu uvedl, že ČT bude i po zvýšení poplatků hledat úspory a jiné zdroje ve vlastním provozu.

×

Vyšší prodej hudby pomohl firmě Bertelsmann k zisku

Starší článek

Sony vstupuje na trh stahování hudby z internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více