Vyšší prodej hudby pomohl firmě Bertelsmann k zisku
Německá mediální společnost Bertelsmann se v prvním čtvrtletí letošního roku vrátila zpět k zisku díky silnému výkonu hudební divize. Reklamní trh však zatím zůstává nejistý, a firma se tak odmítla blíže vyjádřit k výhledu na celý letošní rok. Provozní zisk společnosti za tři měsíce do konce března činil 111 milionů eur ve srovnání s loňskou ztrátou 75 milionů eur, informoval finanční ředitel Siegfried Luther. Celkové tržby čtvrté největší mediální skupiny na světě se snížily o čtyři procenta na 3,79 miliardy eur. Důvodem byly slabý dolar, který snížil hodnotu tržeb z USA, a prodej části majetku. Čistý zisk se vyšplhal na 31 milionů eur z loňské ztráty 397 milionů eur. Firma dodala, že k lepším výsledkům přispěla hlavně hudební divize BMG, do jejíž stáje patří zpěvačka Britney Spearsová, popová královna Alicia Keysová či rapová skupina Outkast. BMG je nyní uprostřed procesu spojení s hudební divizí japonské Sony. Bertelsmann již dříve uvedl, že v letošním roce hodlá zvýšit provozní zisk z loňských 1,1 miliardy eur, bližší údaje však neposkytl. Luther dnes tento výhled zopakoval, současně však upozornil, že je těžké odhadnout další vývoj trhu s reklamou v televizi a časopisech.
Firma vlastní největší evropskou televizní společnost RTL Group, která se na celkových tržbách skupiny podílí 40 procenty. Divize časopisů Gruner + Jahr k celkovým tržbám přispívá 20 procenty, napsala agentura Reuters.