Soukromé televize a rádia založily vlastní asociaci

5. 5. 2004 10:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Soukromí provozovatelé televizních stanic a rádií se rozhodli reagovat na návrhy zákonných norem, které podle jejich názoru poškozují podnikání v elektronických médiích. V pátek 30. dubna vzniklo Sdružení privátních elektronických médií (SPEM) jako subjekt, který by měl majitelům těchto médií pomoci lépe prosadit jejich zájmy. Členy sdružení jsou zatím společnosti CET 21, Evropa 2, Frekvence 1, FTV Premiéra a Londa.
„V současné době již probíhá nebo se připravuje řada změn, které budou mít na oblast rozhlasového a televizního vysílání zásadní dopad. Všech pět provozovatelů chce, aby jejich názory na budoucí uspořádání byly brány vážně,“ prohlásil prezident SPEM Michal Fleischmann (Evropa 2, Frekvence 1).
Jako poslední kapku Fleischmann označil návrh poslankyně Ivany Levé (KSČM), aby se ve zpravodajství a publicistických pořadech soukromých televizí a médií používala pouze spisovná čeština. „Naším záměrem je, abychom mohli diskutovat již v průběhu vzniku zákonů, a ne až na poslední chvíli jako dosud,“ dodal Fleischmann.
Jako příklad podobného postupu označil ředitel televize Prima Martin Dvořák návrh ministra kultury Pavla Dostála na zavedení příspěvku do Státního fondu na podporu kinematografie ve výši tří procent z příjmů celoplošných televizních stanic.

Hospodářské noviny, 5. 5. 2004, autor: (abo)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.