Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pivo se stále více stáčí do sudů, pije se častěji v hospodách

Externí autor4. 5. 2004

Domácí pivovary stáčejí svou produkci rostoucí měrou do sudů, protože lidé stále více piva vypijí v restauracích. Naproti tomu méně pěnivého moku míří do skleněných lahví. Spotřeba v domácnosti klesá. V těchto základních dvou druzích obalů firmy distribuují 95 procent domácího výstavu piva, řekl předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
V loňském roce pivovary stočily do sudů 48,7 procenta produkce proti 46,9 procenta v roce 1999. Ač se to nezdá, podle Veselého je takový pohyb během čtyř let relativně velký. Naproti tomu podíl lahví ve stejném období klesl ze 48,8 na 46,2 procenta.
“Je otázka, jak to bude po vstupu do EU,” podotkl předseda pivovarníků. Gastronomické služby jsou podle něj v tuzemsku celkově asi o třetinu levnější, než je průměr unie. Do budoucna je tak velký prostor pro zvyšování cen, které by zřejmě vedlo k poklesu spotřeby piva v restauracích.
Mezi obaly mírně roste obliba plechovek, které loni měly podíl asi 2,6 procenta. Cena balení je ale příliš vysoká v porovnání s cenou obsahu. Navíc u konkurenčního skla je 98 procent lahví vratných, takže spotřebitel zde za obal neplatí. Cenově je tak plech znevýhodněn. Je to balení pro zvláštní příležitosti, například na dovolené, a jeho podíl je stále nízký, uvedl Veselý.
Plastové PET lahve podle něj zažily v tuzemsku určitý rozmach kolem roku 2000, ale pak zájem o ně opadal. “Své zákazníky si to našlo, ale ne moc. Neodpovídá to naší tradici,” řekl. Obal je lehký a uzavíratelný, ale piva je větší množství, které se po otevření musí rychle vypít. Do PET lahví šlo loni 0,3 procenta českého piva.
Tuzemské pivovary loni zvýšily výstav piva o tři procenta na 18,55 milionu hektolitrů. Výstav pro tuzemsko přesáhl 16,4 milionu hektolitrů, což představuje zhruba 160 litrů na obyvatele ročně.

×

Prezidentský kandidát Kerry zahájil televizní kampaň

Starší článek

Median: Každý pátý Čech chce letos strávit dovolenou v tuzemsku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Jaro na Nově: nový seriál Anatomie života i finálová sezóna Ordinace

Skupina Nova představuje jarní programové schéma na jaro 2021. Diváci se mohou těšit na nový seriál Anatomie života, který jim přiblíží životy…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Lezec Ondra ambasadorem značky Sens Food. Firma míří na thajský …

Nejlepší lezec na světě Adam Ondra a značka Sens Food, která cílí na udržitelnou stravu založenou na proteinu ze cvrčků, oznámili…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Kontroverzní reklama s homosexuálním párem? Cadbury si za ní stojí

Padesátileté výročí existence čokoládových vajíček s krémem Crème Egg oslavila značka ze skupiny Mondelēz spotem oslavujícím všechny fanoušky…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Přichází rok vylepšené reality? Facebook uvede na trh své první chytré brýle

Jestli je po smutné realitě roku 2020 a nečekaně dramatickém startu roku 2021 něco potřeba, tak je to trocha vylepšení reality. A právě…
18. 1. 202118. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více