Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

České firmy prorážejí u zahraničních řetězců

Externí autor4. 5. 2004

Mnohým menším českým výrobcům se daří lépe pronikat do západních maloobchodních řetězců než do tuzemských. Prosazují se nižší cenou, protože ceny dlouhodobě zavedených západních dodavatelů jsou vyšší.
“Trh v západní Evropě je stabilní a je v podstatě rozdělen. U nás řetězce naopak daleko více bojují o zákazníka a tlačí proto na snižování dodavatelských cen,” řekla ředitelka poradenské firmy Xuxa Michaela Jandová.
To potvrzuje například výrobce žárovek Novalamp, který své vývozy do Itálie i do Francie zvyšuje dvakrát rychleji než své tuzemské prodeje. “V Česku již dnes řetězce nakupují za tak nízké ceny, že není prostor nabídnout výrazně lepší podmínky než konkurence,” uvedl ředitel Jan Novák. Podle něj jsou ceny na hranici rentability a lepší než konkurence nabídnout ani nejde. Rozdíly jsou jen v haléřích. Podnik 90 procent své produkce vyváží.
Ve Velké Británii uspěl výrobce šanonů, Korona. Ten z výběrového řízení vytlačil jiného z konkurentů a získal kontrakt za 60 miliónů korun. “Za srovnatelnou kvalitu jsme nabídli lepší cenu,” potvrdila exportní manažerka lochovické firmy Yveta Bartůňková. Podle ní je rozdíl mezi jejich cenou a cenou, za kterou britský řetězec jejich zboží prodává, až 300 procent. Firma s obratem 180 miliónů korun již dodává do Německa a Belgie a chystá smlouvy na dodávky do dalších dvou zemí unie.
Do specializovaného francouzského řetězce se poprvé dostala i malá ostravská firma Nelly vyrábějící dámské spodní prádlo. V tuzemsku však dodává jen individuálním prodejcům. “Snažili jsme se dostat do řetězců v Česku, ale marně,” uvedla zástupkyně firmy Markéta Prachařová. Podle ní si kladli podmínky, které by byly pro firmu prodělečné.
“Například chtěli, abychom si sami objížděli supermarkety, hlídali si regály a sami je doplňovali,” uvedla Prachařová. Na triko dodavatele jdou třeba i ztráty způsobené zloději. S tím souhlasí i Novák z Novalampu. “Náš velkoobchodní partner pravidelně tuzemské hypermarkety objíždí a naše žárovky doplňuje. Kdybychom to měli dělat přímo my, nevyplatilo by se nám to,” řekl Novák. Mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková však tvrdí, že výrobci sami chtějí mít pod kontrolou propagaci svého zboží v prodejně.
“Tento trend ambulantního prodeje zde existuje a rozšiřuje se nejvíce u menšího a dražšího zboží,” podotkl Martin Dokoupil z Incoma Consult zabývající se výzkumem trhu.
Čeští výrobci se však na západě prosazují hodně pod značkou obchodního řetězce. Tak se v Itálii prosadil i Novalamp. S privátní značkou řetězce se prodává i vlasová kosmetika firmy Lybar. “Letos bude na amsterodamském veletrhu privátní značky o téměř třetinu našich firem více než loni,” uvedl Josef Němeček z proexportní agentury CzechTrade.

Hospodářské noviny, 4. 5. 2004, autor: Jan Činčura

×

Microsoft uvedl nový ochranný software

Starší článek

Hudebním trhem hýbe nasládlá černá muzika

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více