Toyota mění strategii značky
Japonská automobilka Toyota od května radikálně mění pozicionování své značky. Od nynějška se hodlá vedle komunikace kvality, jež byla jejím tradičním benefitem, soustředit na propagaci designu svých vozů. Se značkou Toyota také bude spojen nový slogan: “Today Tomorrow Toyota”. Záměr vedení třetího největšího výrobce automobilů na světě se významně dotkne také českého zastoupení. Toyota podle slov svého marketingového ředitele Jana Klápy výrazně navýší investice do reklamy, zejména do nákupu televizního času. Komunikace image bude mít také navrch nad taktickými kampaněmi.
Cílem změn je zvýšení podílu na evropském trhu, který je dlouhodobě pro Toyotu strategickým teritoriem. Většina modelů určená pro evropské zákazníky je vyráběna přímo v Evropě. Zanedlouho k nim přibude také malý vůz B-Zero, vyráběný ve společné továrně s francouzským automobilovým koncernem PSA v Kolíně.
Česká Toyota investovala v roce 2003 do nákupu reklamní plochy v médiích podle monitoringu A-Connectu přes 105 mil. korun, z toho téměř polovina rozpočtu připadla na tiskovou reklamu.
-Jindřich Jirásek-