Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Berlusconi se nemusí uskromnit

Redakce MAM6. 5. 2004

Minulý týden si italský premiér Silvio Berlusconi mohl oddechnout jako předseda vlády i jako podnikatel. Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání, “legge Gasparri”, úspěšně ukončil svoji třináctiměsíční pouť parlamentem, při které bylo předloženo 14 000 pozměňovacích návrhů a v obou komorách se o něm diskutovalo 400 hodin. Jako předseda vlády se Berlusconi může pochlubit tím, že jeho kabinet se postaral o budoucnost digitálního vysílání v Itálii. Jako mediální podnikatel může být spokojen s tím, že zákon neomezil velikost jeho mediálního impéria, jehož jádrem jsou tři komerční televize. Prezident Carlo Azeglio Ciampi odmítl loni v prosinci zákon podepsat a vrátil ho parlamentu s tím, že nedostatečně chrání pluralitu médií. Zákon sice stanovil limit 20 procent pro dominantní postavení na reklamním trhu, na druhé straně však do tohoto trhu zahrnul všechna média včetně vydávání knih, zvukových záznamů a kinematografie, což Berlusconimu poskytlo dostatečný manévrovací prostor, aby nemusel své mediální podnikání omezit. Když prezident vrátil zákon parlamentu, dolní komora v zákoně změnila vymezení reklamního trhu, v němž ponechala jen tisk, rozhlas a televizi, a pak zákon schválila. Příkladu Sněmovny následoval minulý týden Senát. Protože prezident může vrátit zákon parlamentu pouze jednou, nic už nestojí v cestě tomu, aby zákon vstoupil v platnost. Tím, že zákon nestanovil limity pro jednotlivé segmenty mediálního trhu, tj. pro tisk, rozhlas a televizi, umožnil pokračování současného stavu, v němž vysílání terestrické televize kontroluje duopol Berlusconiho Mediasetu a vládou kontrolované veřejnoprávní televize RAI. Nový zákon předpokládá také reformu RAI, která je státem vlastněnou akciovou společností. Její akcie se mají nabídnout k veřejnému prodeji na trhu tak, aby žádný vlastník neměl větší podíl než jedno procento. Podrobnosti této “privatizace” stanoví vláda.

Ekonom, 6. 5. 2004, autor: (MIŠ)

×

Blick ve dvou formátech

Starší článek

Češi stále více nakupují počítačové hry přes internet

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více