Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Anketa: Řetězce zdraží až za několik týdnů

Redakce MAM7. 5. 2004

Obchodní řetězce po vstupu do Evropské unie zatím vesměs kvůli změnám v dani z přidané hodnoty a clech ceny nezvyšovaly. Cukr, rýže či jižní ovoce zdraží podle obchodníků až po vyprodání zásob, což se očekává nejdříve za několik týdnů. Nárůst cen by neměl být výrazný. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodními řetězci, které připomínají zlevnění řady výrobků.
“Zvýšení ceny u zboží dováženého ze zemí mimo EU se projeví až v průběhu následujících několika týdnů,” řekla mluvčí Teska Jana Matoušková. Vzhledem k vysoké konkurenci na trhu lze předpokládat, že změny nebudou výrazné, dodala.
“Pokud by mělo dojít k nějakému zvýšení cen zboží, u kterého se mění celní poplatky, bude to nejdříve v létě,” míní mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. U ryb budou podle ní úpravy cen minimální, neboť většinu z nich obchod dováží ze zemí EU. “U jižního ovoce by se clo mělo promítnout v řádu korun,” podotkla.
Kaufland v následujících týdnech nezvýší ceny u žádného výrobku. “Výjimkou nebude ani zboží, které se přesunuje z pěti na 19 procent DPH,” prohlásil mluvčí společnosti Michale Šperl.
Navýšení cen u některých čerstvých výrobků očekává až v průběhu několika týdnů také firma Ahold, která v ČR provozuje hypermarkety Albert a Hypernova. “Běžné zásoby pokrývají současný prodej. Zatím jsme neobdrželi od dodavatelů nové ceníky se zvýšenými cenami,” upozornila mluvčí společnosti Kateřina Černá.
Některé spotřební zboží jako třeba dámské vložky, kondomy nebo sluneční brýle přešly z pěti do 19procentní sazby DPH. To se projeví podle Černé i v prodejnách. U slunečních brýlí půjde řádově o nárůst o deset až 20 korun, poznamenala. Díky snížení horní sazby DPH z 22 na 19 procent zlevnila od tří do pěti procent elektronika, fotoaparáty, videokamery, domácí potřeby či textil, informovala Černá.
Obchodní řetězec Delvita odhadl zlevnění zahraničních vín či sýrů kvůli nižšímu clu v průměru na 10 až 20 procent. “Sedmička kvalitního francouzského Merlotu zlevnila z 90 na 60 korun,” uvedl příklad manažer komunikace Delvity Petr Uchytil. Pokles cen vyvolal značný zájem zákazníků. “Za prvních pět květnových dnů jsme prodali šestkrát více lahví Bordeaux než za celý duben,” pochlubila se mluvčí Teska.
Zákazníci budou muset při nákupu rýže či jižního ovoce sáhnout do peněženek hlouběji kvůli vyšším sazbám cel platných v EU u výrobků, jejichž původ je mimo unii a na které se nevztahuje dohoda o clech. Cena cukru nebude ovlivněna clem, ale nařízením vlády o stanovení produkčních kvót cukru.
Konkurenční boj způsobil, že obchodní řetězce se koncem dubna předháněly v oznamování poklesu cen. Řetězce chtějí také nabídnout několik cenových variant zboží, aby si je i nadále mohlo v nižší kvalitě dovolit co nejvíce zákazníků.

HN, čtk, 7. 5. 2004

×

Evropa mění staré mobily za nové

Starší článek

ARBOmedia: Vyřazením českého týmu zřejmě mírně klesnou příjmy z reklamy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více