Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zprávy v televizi zapůsobily. Někde rýže chyběla

Redakce MAM9. 4. 2004

V některých supermarketech se včera po rýži jen zaprášilo. Například v Delvitě na pražské Letné již odpoledne místo úhledně vyrovnané řady sáčků s rýží na zákazníky čekal jen prázdný regál. Důvod: nákupní horečka po oznámení v některých médiích, že rýže bude až dvakrát tak dražší kvůli vysokým clům Evropské unie.
“Včera to bylo v televizi, tak ji dnes lidi skoupili,” řekla asi čtyřicetiletá prodavačka z Delvity. “Ale zítra zase rýži přivezou. Hned ráno budeme vybalovat,” uklidňovala.
Obdobná situace byla i v samoobsluze ve Francouzské ulici v Praze. “Rýže se už doprodává. Na skladě toho máme minimum. Jestli ji budeme mít i o víkendu – nevím. Ale na úterý jsem hned ráno objednala ve velkoobchodu,” sdělila vedoucí Marie Vajnerová.
Telefony s objednávkami rýže třeba ve velkoobchodu Ekostyl drnčely už od rána. Naopak prodejna Otava v Praze 4 je rýží předzásobena aspoň na půl roku. “Máme toho asi kamión,” odhaduje vedoucí prodejny, jež nechtěla být jmenována.
“Jsou skupiny lidí včetně důchodců, pro které ušetřit několik desítek korun při nákupu znamená hodně. Proto reagují na všechny takové zprávy o zdražování,” říká psycholog Karel Humhal. Podle něj ale někdy tyto zprávy bývají spíše jen marketinkovými tahy.
V mnoha obchodech byl ale zájem o rýži jen mírně vyšší a nebo zcela v normálu. “Já se na televizi ani nekoukám a reklamy mě nezajímají,” řekl mladý muž, který tlačil nákupní vozík nevšímavě kolem regálu plného rýže v samoobsluze v Letohradské ulici v Praze. Za ním přicházející starší dáma si sice jeden pytlík rýže koupila, ale podle jejích slov ne kvůli televizi, ale proto, že ji prostě potřebuje.
Jen mírně vyšší zájem kupujících byl v hypermarketech Hypernova. “Spíš si to vysvětlujeme tím, že se lidé předzásobovávají na Velikonoce,” míní mluvčí Aholdu Katarina Černá. Mnohé rodiny odjížděly na chalupu už ve čtvrtek.
Rýže se prodávalo více i v hypermarketech Globus. “Je jí ale dostatek. A zdražovat ji hned prvního května nebudeme,” řekl jednatel firmy Petr Vyhnálek.
“Ke zdražení ani vůbec nemusí dojít,” uvedl manažer legislativy Potravinářské komory Josef Sajdl. Podle něj totiž například ze zámořských území Francie či Španělska se rýže dováží do unie bez cla. A nebo je clo jen nízké a v ceně rýže by se ani projevit nemuselo. Nejnižší clo je pouhých 11 euro na tunu rýže, jejíž cena se pohybuje kolem 400 euro. Navíc se očekává, že Evropská unie letos v září cla pro rýži ještě sníží.
Někteří dovozci už nyní rýži importují v celních podmínkách unie. Například břeclavská Racio ji vozí z Itálie.
“Pokud by náš dodavatel chtěl rýži neopodstatněně zdražit, vyměníme ho,” řekl Vyhnálek z Globusu. Podle něj by si měli obchodníci umět s ohledem na změny v celních sazbách najít ty nejvýhodnější dodavatele.

Hospodářské noviny, 9. 4. 2004, autor: Jan Činčura

×

“Lidé HN” dostali ceny za pomoc památkám

Starší článek

Národní cenu za design získaly mobilní telefony

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více