Zmatek kolem tendru Lesů České republiky
Státní podnik Lesy České republiky připravil poprvé ve své historii výběrové řízení na reklamní agenturu. Zatím jedinou agenturou, která pro podnik pracovala bezmála osm let, byla Creative Direction.
Výběrové řízení je vedeno formou návrhu na uzavření jednoleté smlouvy na dodávky služeb v oblasti komunikace dané společnosti s veřejností. Podnik si vyhrazuje právo sdělit vítězi z roku na rok, jaká bude daná finanční částka. Výběrové řízení bude dvoukolové, přičemž první kolo se bude konat 22. dubna a do druhého kola, jež by se mělo uskutečnit koncem května, postoupí tři agentury. Výsledky tendru by podle tiskového mluvčího LČR Jana Řezáče mohly být známy začátkem června. Firma vyzvala k účasti osm reklamních agentur: Leo Burnett, Mark/BBDO, Young & Rubicam, Arkadia, Dorland, Peacock, Avant Bozell a Remmark.
Zmatek kolem tendru způsobilo to, že se v prosinci loňského roku objevilo v médiích tvrzení, že Lesy ČR vyhlásí veřejné výběrové řízení, na které se posléze těšily i menší reklamní agentury. LČR se nakonec rozhodly pro změnu a žádnou veřejnou obchodní soutěž nevyhlásily. To se však nelíbilo některým agenturám, jež měly v plánu zúčastnit se soutěže. “Ze zákona se nám neukládá povinnost vyhlásit veřejnou obchodní soutěž,” hájil rozhodnutí podniku Řezáč. Do nákupu médií za rok 2003 investovaly LČR podle monitoringu A-Connectu přes 10,5 mil. Kč.
-Katarína Synaková-