Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Za televizi bude platit každý. A víc

Redakce MAM1. 4. 2004

Každá domácnost zřejmě již od léta bude České televizi ročně platit dvanáct set korun, tedy o tři sta více než dosud. A to bez ohledu na to, zda televizor má či nikoliv.
Těsnou většinou jediného hlasu o tom včera rozhodli poslanci vládní koalice. Poplatky se tak v případě souhlasu Senátu a prezidenta zvýší ze současných 75 korun na rovných sto.
A pokud roční inflace překročí tři procenta, bude se poplatek dál automaticky zvyšovat.
Nový zákon televizi zaručuje, že v nejbližších letech jí stoupne rozpočet o více než půl miliardy ročně. Už příští rok by se tak měl přiblížit k pětimiliardové hranici.

Proč víc? Poslanci nevědí
Posílení rozpočtu ČT přitom poslanci schválili, aniž by dopředu jasně řekli, jak má vysílání veřejnoprávní televize vypadat a jaká cena je za takovou službu odpovídající.
“Zatím nikdo nevypracoval takovou studii, ze které by bylo jasné, kolik bychom měli za veřejnoprávní televizi platit,” přiznává poslankyně Táňa Fischerová.
Od loňského února tak poslanci chtěli televizi povolit až třikrát více reklamy a vzápětí jí zase reklamu úplně odebrat. Nakonec se shodli na kompromisu, který v podstatě kopíruje současný stav.
Přijatá novela zachovává současný poměr: z každé hodiny vysílání si přibližně padesát minut zaplatí přímo diváci a na zbytek přispěje reklama.
Česká televize odhaduje, že nový zákon jí přinese čtyři miliardy korun od domácností. Dosud na poplatcích vybírala o miliardu korun méně.

Reklama televizi zůstala
České televizi bude dál plnit pokladnu i vysílání reklamy. Politici totiž rozhodli, že veřejnoprávní televizi tuto možnost výdělku, byť v omezeném rozsahu, ponechají. Zatímco dosud mohla Česká televize reklamě věnovat jedno procento z celkového vysílacího času, nový zákon snižuje tento limit na 0,8 procenta.
“Bude to pro nás oproti současným tržbám znamenat pokles tržeb asi o dvě stě miliónů korun ročně,” sdělil mluvčí televize Martin Krafl.
Trh s televizní reklamou toto snížení nijak neovlivní, protože Česká televize přijde pouze o okrajové časy, které jen obtížně prodávala. Tři čtvrtiny reklamních příjmů inkasuje za spoty odvysílané v hlavním večerním čase a tento prostor jí zákon ponechává.
Zda si však televize skutečně vylepší svůj rozpočet, není ještě jisté. Novelu musí posoudit Senát i prezident a to může přinést komplikace. Poslanci odhadují, že Václavu Klausovi by se nemusela líbit inflační doložka zaručující automatické zvyšování poplatku. Senátoři by zase mohli napadnout plošné placení povinné pro všechny.
Pokud by prezident nebo Senát novelu zamítli, muselo by ji v Poslanecké sněmovně podpořit všech 101 koaličních poslanců.
Bude-li zákon definitivně schválen, začnou se stokorunové poplatky platit ještě letos na přelomu jara a léta. Snížení reklamy v České televizi má začít platit od ledna 2005.
Současně s televizními změnami schválili poslanci také zvýšení rozhlasových poplatků z 37 na 45 korun.


Hospodářské noviny, 1. 4. 2004, Autor: David Macháček, Josef Pravec


040401-01 ()

×

Na internet přichází portál s databází dotací ze Strukturálních fondů EU

Starší článek

Každý druhý dospělý Čech má ve své peněžence platební kartu Visa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více