Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výstavnictví loni zastavilo po pěti letech pád

Redakce MAM14. 4. 2004

České výstavnictví vloni zažilo významný zlom. Poprvé od roku 1999 počet uspořádaných výstav a veletrhů neklesl, ale naopak se mírně zvýšil, konkrétně z 201 na 203 akcí. Přitom ještě před pěti lety jich proběhlo 263.
Vystavovatelé sice v ekonomicky nepříznivé době váží každou korunu, ale veletrhům začínají věřit, tvrdí Jiří Knop, předseda profesního Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR (SOVA). “To je dobrá zpráva. Hlavně ve spojení s nadcházejícím vstupem země do Evropské unie,” uvedl tento expert, který v nadcházejících letech čeká zvýšený zájem zahraničních firem o účast na tuzemských výstavních akcích.
Dušan Pavlů, ředitel společnosti Amasia Expo, specializující se na výzkum výstavního trhu, se domnívá, že zvrat nejspíš způsobila snaha výrobních i obchodních firem víc pečovat o zákazníka a komunikovat s ním. “Nespoléhají se už jen na klasickou mediální reklamu, ale chtějí znát názor na značku nebo produkt,” řekl.
Proti roku 2002, kdy obor oslabil hlavně kvůli hospodářské recesi a povodním, vzrostl vloni počet prodané výstavní plochy o víc než 59 tisíc metrů čtverečních na 909,6 tisíce metrů čtverečních. Zvýšil se i zájem veřejnosti – o 617 tisíc na 3,346 miliónu návštěvníků. O 280 se však snížil počet vystavovatelů, kterých bylo loni 31 460. “Ti, co se rozhodli vystavovat, si však zpravidla kupovali větší plochu,” komentuje Knop čísla firmy Amasia Expo.
Nejvýznamnější veletržní a výstavní správou v zemi podle obsazené výstavní plochy, počtu vystavovatelů i návštěvníků zůstávají Veletrhy Brno, za nimi následuje Incheba Praha (ve spojení s Agenturou Triumf), Výstaviště České Budějovice, ABF Praha a Výstavy Litoměřice.
Veletrhy Brno vloni prodaly téměř 406 tisíc metrů čtverečních výstavní plochy, na níž se představilo 9196 vystavovatelů a přišlo 951 092 návštěvníků. Incheba prodala 67 tisíc m2 (2814 vystavovatelů, 173 840 návštěvníků), ABF Praha 60,8 tisíce m2 (1655 / 230 031), Výstaviště České Budějovice 59,1 tisíce m2 (1944 / 344 809) a Výstavy Litoměřice 24,3 tisíce metrů čtverečních plochy (931/ 231 423).
Experti přitom velké přeskupení uvnitř silné tuzemské výstavní pětky nečekají. Dojít by k němu mohlo, jen kdyby došlo ke kapitálovému propojení jednotlivých výstavních správ.


Hospodářské noviny, 14. 4. 2004, autor: Zdeněk Zuntych
Výstavní akce v posledních letech

×

Mezinárodní federace novinářů odsuzuje únosy reportérů v Iráku

Starší článek

Český divák lační po českém seriálu

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy
Foto: Paramount

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více