Výstavnictví loni zastavilo po pěti letech pád

14. 4. 2004 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

České výstavnictví vloni zažilo významný zlom. Poprvé od roku 1999 počet uspořádaných výstav a veletrhů neklesl, ale naopak se mírně zvýšil, konkrétně z 201 na 203 akcí. Přitom ještě před pěti lety jich proběhlo 263.
Vystavovatelé sice v ekonomicky nepříznivé době váží každou korunu, ale veletrhům začínají věřit, tvrdí Jiří Knop, předseda profesního Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR (SOVA). „To je dobrá zpráva. Hlavně ve spojení s nadcházejícím vstupem země do Evropské unie,“ uvedl tento expert, který v nadcházejících letech čeká zvýšený zájem zahraničních firem o účast na tuzemských výstavních akcích.
Dušan Pavlů, ředitel společnosti Amasia Expo, specializující se na výzkum výstavního trhu, se domnívá, že zvrat nejspíš způsobila snaha výrobních i obchodních firem víc pečovat o zákazníka a komunikovat s ním. „Nespoléhají se už jen na klasickou mediální reklamu, ale chtějí znát názor na značku nebo produkt,“ řekl.
Proti roku 2002, kdy obor oslabil hlavně kvůli hospodářské recesi a povodním, vzrostl vloni počet prodané výstavní plochy o víc než 59 tisíc metrů čtverečních na 909,6 tisíce metrů čtverečních. Zvýšil se i zájem veřejnosti – o 617 tisíc na 3,346 miliónu návštěvníků. O 280 se však snížil počet vystavovatelů, kterých bylo loni 31 460. „Ti, co se rozhodli vystavovat, si však zpravidla kupovali větší plochu,“ komentuje Knop čísla firmy Amasia Expo.
Nejvýznamnější veletržní a výstavní správou v zemi podle obsazené výstavní plochy, počtu vystavovatelů i návštěvníků zůstávají Veletrhy Brno, za nimi následuje Incheba Praha (ve spojení s Agenturou Triumf), Výstaviště České Budějovice, ABF Praha a Výstavy Litoměřice.
Veletrhy Brno vloni prodaly téměř 406 tisíc metrů čtverečních výstavní plochy, na níž se představilo 9196 vystavovatelů a přišlo 951 092 návštěvníků. Incheba prodala 67 tisíc m2 (2814 vystavovatelů, 173 840 návštěvníků), ABF Praha 60,8 tisíce m2 (1655 / 230 031), Výstaviště České Budějovice 59,1 tisíce m2 (1944 / 344 809) a Výstavy Litoměřice 24,3 tisíce metrů čtverečních plochy (931/ 231 423).
Experti přitom velké přeskupení uvnitř silné tuzemské výstavní pětky nečekají. Dojít by k němu mohlo, jen kdyby došlo ke kapitálovému propojení jednotlivých výstavních správ.


Hospodářské noviny, 14. 4. 2004, autor: Zdeněk Zuntych
Výstavní akce v posledních letech

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.