V neděli už je možné koupit dvoje noviny

19. 4. 2004 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V neděli 18. dubna vyšly poprvé noviny Nedělní svět, které na 48 stranách nabízejí zpravodajství z politiky, ekonomiky, kultury i sportu. První výtisk byl zdarma, od příští neděle noviny budou stát 12 korun, tedy stejně jako konkurenční Nedělní Blesk, který byl dosud na tuzemském trhu osamocen.
Nedělní svět má čtyři části – aktuální zpravodajství, sport, oddíl Pohoda je věnován životnímu stylu a pod označením Scéna se skrývají informace z kultury a zábavy. Dnešní číslo přináší například informaci o tom, že Český svaz ledního hokeje loni neoprávněně prodal komerční práva na grafické znaky mistrovství světa v hokeji, a rozhovory s primátorem Pavlem Bémem a s hokejistou Jaromírem Jágrem.
„Nedělní svět je koncipován jako nebulvární titul, inteligentně postavená alternativa vůči Nedělním Blesku,“ řekl Dalibor Balšínek z vydavatelství Mediacop, které noviny vydává. „Nedělní Blesk je natolik etablován na trhu, že to nijak nepocítí,“ uvedl k nové konkurenci šéfredaktor těchto novin Martin Švehlák. Nový titul bude podle něho bez silného zázemí a spojení se zavedeným deníkem čekat těžký boj o místo na trhu.
Nedělního Blesku z vydavatelského domu Ringier se prodá v průměru zhruba 350 000 výtisků. První číslo Nedělního světa vyšlo v počtu 500 tisíc kusů, pro druhé číslo v neděli 25. dubna je plánován náklad 150 000 kusů.
Prvním vážněji laděným nedělníkem na trhu se snažily být Nedělní noviny, které pocházely rovněž z vydavatelství Ringier. Na trhu se ale udržely jen od října 1999 do října 2000. Později se Blesku, a to i v neděli, snažil konkurovat bulvární Super. Na trhu se ale udržel jen rok a čtvrt.

HN, čtk, 19. 4. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.