Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Galerii Josefa Sudka je výstava fotografovy reklamní tvorby

Redakce MAM29. 4. 2004

Fotografům, hercům i dalším umělcům někteří kritici a kolegové vytýkají, že se občas dělají práci na zakázku či pro reklamní účely. Reklamě se ovšem věnovali i takoví velikáni, jakým byl třeba Josef Sudek. Výstavu jeho reklamních a propagačních fotografií lze zhlédnout do 1. srpna v Galerii Josefa Sudka v Praze na Úvoze. Výstavu připravil Jan Mlčoch, kurátor sbírky fotografie Uměleckoprůmyslového muzea v Praze. Muzeum provozuje i galerii v domě na Úvoze, kde Sudek v letech 1959 až 1976 žil.
Josef Sudek, který se narodil v roce 1896 a zemřel v roce 1976, měl široký autorský záběr. Od 20. let fotografoval nejen krajinu, ale také portréty, aranžovaná zátiší a moderní reklamní fotografii. Sudkovo dílo je spjato s hlavním městem, o čemž svědčí jeho fotografické knihy Pražský hrad, Praha, Praha panoramatická a Karlův most.
Reklamní a propagační fotografie vytvářel Sudek ve 20. a 30. letech. Nejznámější je jeho spolupráce s nakladatelstvím Družstevní práce a s Krásnou jizbou, prvním ateliérem moderního bytového designu u nás, které propagovaly moderní životní styl, říká Mlčoch. Hlavním partnerem v Družstevní práci byl Sudkovi její umělecký šéf Ladislav Sutnar. Méně připomínaná je Sudkova užitá tvorba pro výrobce a prodejce nábytku, textilu, potravin, obuvi, hraček, kosmetiky, ale i strojařské techniky a podobně. Výstava poprvé představuje i soubor originálních pragensií, které tvoří propagační kalendář agentury Orbis (1931).
Se Sudkovým jménem je spojena nejen galerie na Úvoze, ale i obnovený umělcův ateliér na Újezdě, kde fotograf žil a tvořil od roku 1927. Po jeho smrti domek chátral a v roce 1985 dokonce vyhořel. To, co po požáru zbylo, bylo dlouhá léta uloženo v depozitářích muzeí. V roce 2000 byla na místě otevřena replika ateliéru, která vznikla díky iniciativě historičky Anny Fárové a Uměleckoprůmyslového muzea a podpoře finanční skupiny PPF.

×

Vláda schválila přípravu digitalizace, první vysílání bude ještě letos

Starší článek

Apple prodal více skladeb než ostatní

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více