V Česku začnou vycházet nové noviny Nedělní svět

13. 4. 2004 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od neděle 18. dubna začnou v Česku vycházet nové noviny Nedělní svět. Jak již název napovídá, budou se prodávat pouze poslední den v týdnu. Jejich cena 12 korun bude stejná jako cena konkurenčního Nedělního Blesku, který byl dosud na tuzemském trhu osamocen, informoval Dalibor Balšínek z vydavatelství Mediacop, které nové periodikum uvede na trh. V současnosti toto vydavatelství vydává časopisy Týden a Instinkt.
Nedělní svět bude mít čtyři části – aktuální zpravodajství, sportovní rubriku, informace z kultury a zábavy a čtvrtý oddíl bude věnován životnímu stylu. Každá část bude mít 12 stran a celé vydání tak 48 stran.
Noviny mají oslovovat rodiny ze středních a velkých měst s průměrným a vyšším příjmem. Podle Balšínka jsou cílovou skupinou čtenáři ze vzdělanějších vrstev, absolventi středních a vysokých škol ve věku od 25 do 55 let. „Nedělní svět je koncipován jako nebulvární titul, inteligentně postavená alternativa vůči Nedělním Blesku,“ uvedl Balšínek.
První číslo Nedělního světa vyjde v počtu 500 tisíc kusů a bude distribuováno zdarma v obchodních řetězcích, čerpacích stanicích a trafikách. Distribuovat ho budou také kolportéři. Pro druhé číslo v neděli 25. dubna je plánován náklad 150.000 kusů.
„Nedělní Blesk je natolik etablován na trhu, že to nijak nepocítí,“ řekl ČTK k nové konkurenci šéfredaktor těchto novin Martin Švehlák. Nový titul bude podle něho bez silného zázemí a spojení se zavedeným deníkem čekat těžký boj o místo na trhu.
Nedělního Blesku z vydavatelského domu Ringier se prodá v průměru zhruba 350.000 výtisků a podle prodeje patří i mezi nejúspěšnější týdeníky na trhu. Konkurovat mu mohou jen programové týdeníky a tituly pro ženy.
Prvním vážněji laděným nedělníkem na trhu se snažily být Nedělní noviny, které pocházely rovněž z vydavatelství Ringier. Na trhu se ale udržely jen od října 1999 do října 2000 a pro nezájem čtenářů zanikly (prodaný náklad se v květnu 2000 pohyboval jen kolem 20.000 kusů). Blesku (a to i nedělnímu) se snažil konkurovat bulvární deník Super, který vycházel sedmkrát týdně. Prodej nedělního vydání se pohyboval v desítkách tisíc výtisků. Celý projekt se ale udržel na trhu jen rok a čtvrt – od dubna 2001 do července 2002.
Nedělní noviny vycházely i za první republiky, vesměs se jednalo o variace velkých deníků. V neděli listy vydávaly rozšířená vydání, která často měla více než dvojnásobný počet stran oproti všednímu dni. Nedělní vydání mělo například Právo lidu, České slovo nebo komunistické Rudé právo. O jejich nákladu nejsou příliš podrobné informace, nicméně Časopisecký katalog pro rok 1936 uvádí, že Nedělního Českého slova vycházelo přes 200.000 výtisků. Po válce nedělníky zanikly a až v 60. letech se vrátily alespoň rozšířené sobotní přílohy hlavních deníků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.