Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Česku začnou vycházet nové noviny Nedělní svět

Redakce MAM13. 4. 2004

Od neděle 18. dubna začnou v Česku vycházet nové noviny Nedělní svět. Jak již název napovídá, budou se prodávat pouze poslední den v týdnu. Jejich cena 12 korun bude stejná jako cena konkurenčního Nedělního Blesku, který byl dosud na tuzemském trhu osamocen, informoval Dalibor Balšínek z vydavatelství Mediacop, které nové periodikum uvede na trh. V současnosti toto vydavatelství vydává časopisy Týden a Instinkt.
Nedělní svět bude mít čtyři části – aktuální zpravodajství, sportovní rubriku, informace z kultury a zábavy a čtvrtý oddíl bude věnován životnímu stylu. Každá část bude mít 12 stran a celé vydání tak 48 stran.
Noviny mají oslovovat rodiny ze středních a velkých měst s průměrným a vyšším příjmem. Podle Balšínka jsou cílovou skupinou čtenáři ze vzdělanějších vrstev, absolventi středních a vysokých škol ve věku od 25 do 55 let. “Nedělní svět je koncipován jako nebulvární titul, inteligentně postavená alternativa vůči Nedělním Blesku,” uvedl Balšínek.
První číslo Nedělního světa vyjde v počtu 500 tisíc kusů a bude distribuováno zdarma v obchodních řetězcích, čerpacích stanicích a trafikách. Distribuovat ho budou také kolportéři. Pro druhé číslo v neděli 25. dubna je plánován náklad 150.000 kusů.
“Nedělní Blesk je natolik etablován na trhu, že to nijak nepocítí,” řekl ČTK k nové konkurenci šéfredaktor těchto novin Martin Švehlák. Nový titul bude podle něho bez silného zázemí a spojení se zavedeným deníkem čekat těžký boj o místo na trhu.
Nedělního Blesku z vydavatelského domu Ringier se prodá v průměru zhruba 350.000 výtisků a podle prodeje patří i mezi nejúspěšnější týdeníky na trhu. Konkurovat mu mohou jen programové týdeníky a tituly pro ženy.
Prvním vážněji laděným nedělníkem na trhu se snažily být Nedělní noviny, které pocházely rovněž z vydavatelství Ringier. Na trhu se ale udržely jen od října 1999 do října 2000 a pro nezájem čtenářů zanikly (prodaný náklad se v květnu 2000 pohyboval jen kolem 20.000 kusů). Blesku (a to i nedělnímu) se snažil konkurovat bulvární deník Super, který vycházel sedmkrát týdně. Prodej nedělního vydání se pohyboval v desítkách tisíc výtisků. Celý projekt se ale udržel na trhu jen rok a čtvrt – od dubna 2001 do července 2002.
Nedělní noviny vycházely i za první republiky, vesměs se jednalo o variace velkých deníků. V neděli listy vydávaly rozšířená vydání, která často měla více než dvojnásobný počet stran oproti všednímu dni. Nedělní vydání mělo například Právo lidu, České slovo nebo komunistické Rudé právo. O jejich nákladu nejsou příliš podrobné informace, nicméně Časopisecký katalog pro rok 1936 uvádí, že Nedělního Českého slova vycházelo přes 200.000 výtisků. Po válce nedělníky zanikly a až v 60. letech se vrátily alespoň rozšířené sobotní přílohy hlavních deníků.

×

Anglická liga vydělá na vysílacích právech v cizině miliardy

Starší článek

Louskáčka 2003 ovládá Tanagra a LBA

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více