Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Trh distribuce tisku se letos rozdělí mezi hlavní hráče, míní PNS

Redakce MAM16. 4. 2004

Domácí trh distribuce tisku by se měl do konce letošního roku rozdělit mezi dva hlavní hráče, míní jeden z nich, společnost PNS. Vydavatelé až do podzimu 2002 obvykle využívali pro jeden titul více distributorů. Poté ale začali volit jednu výhradní distribuční firmu a trh se začal rozdělovat. “Proces dělení trhu zřejmě letos skončí,” řekl finanční ředitel PNS Pavel Borovka.
V Česku je asi 400 vydavatelů a 1200 titulů. Zhruba 100 vydavatelů je přitom rozhodujících a představuje asi 90 procent trhu. PNS svěřilo výhradní distribuci 60 z nich.
Zatímco PNS rozváží noviny i časopisy, konkurenční Mediaprint & Kapa se soustřeďuje na časopisy. Podle spoluvlastníka firmy Radka Vaňkáta získal k výhradní distribuci řádově desítky vydavatelů. Také on soudí, že větší vydavatelské firmy si do konce roku zvolí výhradního distributora. Trh je ale již z velké části rozdělen. Na druhé straně změna distributora je možná kdykoli, podotkl Vaňkát. Cílem Mediaprintu je pro letošek asi dvoumiliardový podíl na zhruba 5,5 miliardy obratu časopisecké produkce.
Celkový obrat trhu novin a časopisů ve volném prodeji představuje asi 8,3 miliardy korun.
PNS v současnosti odhaduje svůj tržní podíl na 80 procent a tuto úroveň by chtěla udržet i nadále. Trh přitom podle Borovky roste maximálně o procento ročně. Klesá počet prodaných tiskovin, ale rostou jejich ceny, dodal.
Podíl řetězců na prodeji novin a časopisů je v současnosti asi pětinový, ale pravděpodobně poroste, hlavně u exkluzivních titulů. Nosnými prodejními místy zůstávají trafiky. “V tuzemsku lze noviny koupit téměř na každém rohu,” poznamenal Borovka s tím, že v přepočtu na počet obyvatel i plochu je v Česku prodejní síť neobyčejně hustá. PNS zaváží 22.000 prodejních míst.
PNS byla na počátku devadesátých let v tuzemsku jediným distributorem tisku. V polovině devadesátých let do ní vstoupili vydavatelé a v současnosti drží 99 procent akcií firmy pět vydavatelských firem.
Ještě v polovině devadesátých let byla distributorů celá řada, trh se ale postupně koncentroval na současné dvě firmy.

×

Banka HSBC nabízí svůj globální rozpočet

Starší článek

Na slovenském internetu nový server o médiích – Medialne.sk

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více