Slavnostní vyhlášení vítězů devátého ročníku soutěže o nejkreativnější domácí reklamu Louskáček proběhne 9. dubna v pražské Lucerně. Následovat bude afterparty na Novotného lávce.
Na shortlist se letos kvalifikovalo 56 soutěžních prací. Nejvíce zástupců na něm má Leo Burnett, jenž získal celkem 12 nominací. Následuje Euro RSCG New Europe (6), Kaspen (5), s odstupem pak McCann-Erickson a Ad Wood.
Jednotlivé kategorie posuzovaly specializované poroty, kmenovou jury tvořilo deset porotců: Věra Česenková (LBA), Alena Foustková (Euro RSCG New Europe), Petr Holický (TBWA), Martin Charvát (Mark/BBDO), Oto Klempíř (Ogilvy & Mather), Ondřej Mencl (DDB), Tomáš Otradovec (Kaspen), Philip Pěč (MCE), Yaro Pružinec (Saatchi & Saatchi) a Petr Stančík (Y&R), 20 ve specializovaných porotách.
Porota udělila celkem 3 zlaté, 10 stříbrných a 24 bronzových Louskáčků. Soutěž organizuje profesní sdružení Art Directors Club (ADC). Český Louskáček je součástí Directors Club of Europe Awards, vítězné práce automaticky postupují do této evropské soutěže, jež se koná v Londýně.
Z cirkusu do Lucerny. Zatímco minulý rok vyhlašoval výsledky Marek Eben v cirkuse, letos to bude pražská Lucerna.