Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Televize Prima vydělává na seriálech ostatních stanic

Redakce MAM27. 4. 2004

Nemocnice na kraji města, Rodinná pouta, Třicet případů majora Zemana nebo Místo nahoře – televizní seriály jsou dnes jednou z hlavních zbraní majitelů stanic v boji o diváka, a tedy o reklamní zisky. Nákup těchto dramatických pořadů, ať už zahraniční provenience nebo z archívu České televize, každoročně přináší měření finančních sil a strategií Novy, Primy i ČT. Přesto si Prima našla způsob, jak vydělávat na sériích, které do svých programů získaly konkurenční stanice. Ve hře jsou milióny korun.
Klíčem k divákům ostatních televizí se stala speciální čísla časopisu TV Tip Seriál, která se vždy monotematicky věnují jednomu seriálu. Vydavatelem časopisu je FTV Premiéra, která vlastní i stanici Prima. Před čtrnácti dny tak FTV Premiéra vydala speciál věnovaný seriálu televize Nova 24 hodin v nákladu 50 tisíc kusů.
Televize Nova se přitom při propagaci seriálu odhodlala k neobvyklému kroku – poprvé spustila reklamní kampaň, která zahrnovala mimo jiné inzertní plochy v pražském metru, kolem 300 billboardů a kinoreklamu. Podle časopisu Týden náklady kampaně dosáhly pěti miliónů korun.
Seriály Novy jsou přitom nejčastějším předmětem zájmu Primy. Kromě 24 hodin Prima vydala magazíny věnované i sériím Kobra 11 a Ošklivka Betty. Čtenáři si rovněž mohli zakoupit speciály Četnické humoresky nebo Hříšná láska. Pouze poslední ze jmenovaných odvysílala Prima a s ní spřízněná regionální stanice TV Praha.
Televizi Nova přitom uvedená situace ponechává chladnou. “Podle našeho názoru je to jen důkazem, že Nova je tou televizí v České republice, která na své obrazovce uvádí ty nejzajímavější pořady. Tyto formáty jsou pak automaticky atraktivním tématem pro zpracování dalšími periodiky včetně titulů vydávaných naší konkurencí,” tvrdí tiskový mluvčí stanice Dan Plovajko.
Samotná Nova přitom také vydává speciály svého magazínu Ano. Naposledy se tak stalo v případě soutěže Česko hledá SuperStar.
Dosud FTV Premiéra prodala přes 244 tisíc kusů všech svých speciálů. Nejvíce se prodalo Ošklivky Betty – podle mluvčí Primy Jany Malíkové to v České republice bylo více než 115 tisíc kusů, další tisíce v příslušné jazykové verzi se pak prodávají na maďarském trhu. Při jednotné ceně 49 korun za výtisk tržby FTV Premiéra v tomto obchodním odvětví přesáhly 12 miliónů korun.
Podle zástupců Primy přitom není nutné při vydávání těchto časopisů žádat o svolení televizi, která seriál původně vysílá. “Rozhodnutí, zda budeme vydávat speciály časopisu k zajímavým a populárním seriálům, je čistě naší záležitostí. Vždycky jde o nová, původně zpracovaná autorská díla, která vytváří redakce TV Tip Seriálu. Žádná povolení ani konzultace s výrobci nebo vysílateli v takovém případě nepotřebujeme, neboť redakce vytváří původní články a rozhovory k danému tématu,” tvrdí Malíková.
S tím však poněkud koliduje případ speciálu věnovaného Nemocnici na kraji města po 20 letech, který FTV Premiéra chtěla rovněž vydat. “Prima projevila zájem, ale všechno ztroskotalo na finančních podmínkách prodeje autorských práv k fotografiím z Nemocnice. Česká televize je poskytuje zdarma pouze v případě otištění v televizním programu,” uvedla vedoucí tiskového oddělení Bohuslava Holubová.
“S Českou televizí jsme nejednali. O speciálu Nemocnice jsme uvažovali, ale nakonec jsme se rozhodli vzhledem k intenzitě mediálního pokrytí seriálu tento projekt neuskutečnit,” reaguje Malíková.


Hospodářské noviny, 27. 4. 2004, Autor: Aleš Borovan


040427-24 ()

×

MARK/BBDO odstupuje z tendru

Starší článek

Disney vedle filmů prodává i hudbu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více