Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Studie: Televize může za nesoustředěnost dětí

Redakce MAM5. 4. 2004

Čím déle se malé děti dívají na televizi, tím častěji jsou v prvních letech školní docházky neklidné a nesoustředěné. K tomuto závěru dospěli autoři studie, kterou zveřejnil odborný časopis amerických dětských lékařů Pediatrics.
V rámci studie bylo pozorováno 1300 dětí a výsledek je podle autorů jednoznačný – potvrzuje přímou úměru mezi časem, který malé děti od jednoho do tří let stráví u televizorů, a jejich pozdějším nevhodným chováním ve škole. Autoři srovnávali u sledovaných dětí informace učitelů o jejich chování v první třídě s informacemi jejich matek o délce sledování televize v předškolním věku.
Svaz amerických pediatrů na základě této studie doporučil rodičům, aby děti do dvou let vůbec nepouštěli k televizorům a pro děti od tří let omezili sledování televize na maximálně dvě hodiny denně. Podle výsledků studie stoupá s každou hodinou sledování televize navíc v předškolním věku nepozornost prvňáčků ve škole o deset procent.
U sedmiletých, kteří jako malé děti trávili u televize tři hodiny denně, byl výskyt problémů se soustředěním o 30 procent vyšší než u těch, kteří se začali dívat na televizi později nebo ji sledovali kratší dobu.
Autoři si zjištěné výsledky vysvětlují tím, že mozky malých dětí se v prvních letech života vyvíjejí velmi rychle a prostředí má na tento vývoj značný vliv. Rychlé střídání televizních obrazů pak může u velmi malých dětí vyvolávat nervozitu, neklid a sníženou schopnost koncentrace.

×

HorMart: Tržby z pronájmu webu letos porostou až o třetinu

Starší článek

Nový Čas čte každý pátý Slovák

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více