STEM/MARK: Pětina Čechů je ochotná kvůli poplatkům změnit banku
Pětina občanů připouští, že výše bankovních poplatků může být u nich důvodem pro změnu banky. Ukázal to průzkum společnosti STEM/MARK mezi tisícovkou lidí. Pro další třetinu obyvatelstva jsou poplatky důležitým kritériem pro výběr banky, zatímco pětině klientů jsou poplatky lhostejné.
Téměř všichni občané mají alespoň nějaké finanční prostředky v bance a jsou schopni označit některou z bank působící na českém bankovním trhu za svoji mateřskou. Pouze osm procent dotázaných v této souvislosti neuvedlo žádnou banku.
Nejvíce zohledňují výši bankovních poplatků klienti Poštovní spořitelny, naopak nejméně často zvolili tuto odpověď klienti ČSOB. Za nejlépe informované o výši bankovních poplatků lze považovat klienty GE Capital Bank.
Poplatky za bankovní služby jsou v České republice většinou vyšší než například v zemích Evropské unie. Domácí banky, které jsou v zahraničních rukou, si navíc za služby účtují více než jejich zahraniční matky ve své zemi. V některých evropských státech jsou přitom základní bankovní služby, například výběr z bankomatů a výběr hotovosti na mateřské přepážce, zcela zdarma.
Různé poplatky a provize bankám vynášejí stále více peněz. Podle analytiků budou v příštích letech růst především poplatky u přímého bankovnictví.