Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sponzoři mají v hledáčku i počítačové hráče

Redakce MAM5. 4. 2004

Před patnácti lety byly počítačové hry pro běžnou veřejnost zábavou několika pološílených podivínů, před deseti nesmyslným zabíjením času, před pěti zábavou sice již akceptovanou, ale přesto mnohými považovanou za nevhodnou.
V současnosti je obrat herního odvětví větší než u filmového průmyslu: kompetitivní hraní počítačových titulů má v mnoha ohledech stejný status jako sportovní odvětví a špičkoví hráči si mohou vydělat až milión korun ročně.
K tomuto druhu zábavy se upínají milióny mladých lidí stejně jako silní sponzoři. Největšími partnery špičkových progamingových týmů jsou společnosti Intel a AMD. Například v Jižní Koreji existují dokonce přímo oficiální týmy těchto firem.
Intel a AMD, největší výrobci počítačových procesorů a věční rivalové, se v progamingu angažují i v České republice. Zpočátku se jednalo “jen” o sponzorování firem organizujících kompetitivní hraní. Intel začal podporovat společnost e-Sport Entertainment, která mimo jiné pořádá tuzemskou prestižní soutěž Electronics Sports League a národní kvalifikaci na světovou olympiádu World Cyber Games. AMD pak sponzoruje společnost ProGamers, pořadatele Mistrovství ČR v počítačových hrách a dalších akcí.
AMD a největší výrobce počítačových her, společnost Electronic Arts, rovněž s ProGamers spolupracuje na budování sítě počítačových heren – v jejím rámci byl v pátek 2. dubna v pražském multikinu Village Cinemas otevřen největší a nejmodernější herní klub v České republice – AMD PG Cyber Café. Podle Pavla Tůmy z ProGamers tak síť zahrnuje již devět heren.
Sponzorink se posunul do vyšší roviny na podzim minulého roku, kdy byly v ČR uzavřeny první profesionální hráčské kontrakty. V současné době si hraním vydělávají členové týmu NecroRaisers sponzorovaného společností AMD a klanu nEophyte, jenž je podporován firmou Intel.
Podle zástupce AMD pro Českou republiku a Slovensko Igora Staňka společnost zabezpečuje společně s dalšími sponzory (Levi International, MSI) hráčům NecroRaisers hardware, financuje cesty a další náklady spojené se zahraničními turnaji, ubytování v Praze a možnost tréninku v herně Prodigy.
Kromě toho hráči dostávají pravidelný měsíční plat, jehož přesnou výši sice Staněk s odkazem na klauzuli ve smlouvě nemohl sdělit. Podle herního magazínu GameStar se má jednat o pět tisíc korun měsíčně pro každého člena týmu. Finanční podpora je samozřejmě podmíněna náležitou propagací sponzorů, hráči jsou proto povinni účastnit se mnoha reklamních akcí.
I hráči klanu nEophyte, podobně jako členové NecroRaisers, vydělávají řádově několik tisíc korun měsíčně a jsou jim hrazeny náklady spojené s turnaji a hardwarem. Podle Petry Albrechtové, šéfredaktorky magazínu elektronických sportů e-Sports.cz, je v současnosti finančně nejúspěšnějším hráčem v ČR Giacomo (soutěží ve hře Warcraft III) z klanu nEophyte. Od klanu ročně dostává 50 tisíc Kč, ke kterým je výhrami v turnajích schopen přidat dalších zhruba 150 tisíc.
Ve světě již existuje několik herních klanů, jejichž členové mají profesionální smlouvy a hraním počítačových titulů si regulérně vydělávají. I když ve srovnání například se špičkovými fotbalisty a jinými sportovci se jedná o částky v podstatě směšné, nejsou zcela zanedbatelné. Jak tvrdí Albrechtová, jsou momentálně nejlépe placeni členové špičkového švédského klanu Schroet Kommando, jehož hlavním sponzorem je společnost Intel. Pravidelný příjem těchto hráčů činí zhruba 700 eur (cca 23 tisíc Kč) měsíčně.
K tomu je ovšem třeba přičíst podíly na finančních výhrách v turnajích. I když většina týmů odevzdává zhruba 30 procent výher svému klubu, jsou i tak členové týmu Schroet Kommando v celkovém součtu schopni dosáhnout ročního příjmu až 30 tisíc eur, tedy téměř jednoho miliónu korun.

Hospodářské noviny, 5. 4. 2004, autor: Jiří Sládek

×

Vývoj investic a mediální inflace v tištěných médiích

Starší článek

Kabel Deutschland obnovuje monopol

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více