Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Speciální a tmavá piva postupně oživují poptávku

Redakce MAM28. 4. 2004

České pivovarnictví má nový hit – speciální a tmavá piva. Ta sice tvoří jen pár procent celkové roční výroby, ale za to mají při stagnaci domácí spotřeby zpestřit nabídku a přitáhnout nové zákazníky.
Jeden z největších domácích pivovarů Budějovický Budvar se proto po půlstoletí vrátil k vaření černého ležáku. Toho chce letos uvařit 5 až 6 tisíc hektolitrů, v dalším roce pak 14 až 15 tisíc hektolitrů. To by bylo 1,3 %z loňského výstavu 1,171 milionu hektolitrů. “Půjde o doplněk tradičního světlého ležáku,” uvedl šéf marketinku Daniel Jírovec. Tmavý budvar je určen zatím jen do hospod a restaurací, proto se bude distribuovat pouze v atypických dvacetilitrových sudech. Jírovec ale netají, že snahou bude černé pivo i exportovat. Proto Budvar vsadil opět na ležák a ne na výčepní pivo, které se v cizině mnohem hůř prodává.
Zamýšlený poměr odpovídá celostátnímu průměru. Ten se u černých piv pohybuje mezi 1,5 až 1,7 % celkové produkce. Ta vloni v Česku dosáhla 18,548 milionu hektolitrů.
Na podobnou kartu vsadil i pivovar Ostravar ze skupiny Staropramen. Ten rovněž včera představil čtrnáctistupňovou specialitu Strong. Té chce do dvou let vyrobit asi 10 tisíc hektolitrů. “Při stagnující domácí poptávce je to vedle exportu jedna z cest, jak zvýšit produkci,” říká Robert Kužela, vrchní sládek Ostravaru. Ten se chce po rozšíření Evropské unie prosadit hlavně v Polsku, které svůj pivní trh chránilo stoprocentním clem.
Podle Alexeje Bechtina, mluvčího Plzeňského Prazdroje, nemusí být ale černé pivo jen doplňkem sortimentu. “Velkopopovický Kozel, včetně své černé varianty, je obecně nejvíc rostoucí značka naší firmy,” upozornil mluvčí. Podle výzkumu společnosti ACNielsen, monitorující prodej piva v obchodní síti, vzrostl tržní podíl této značky o více než 3 % a proti roku 2000 se zdvojnásobil. Pro uspokojení rostoucí poptávky zvýšil Prazdroj výrobu tmavého piva v pivovaru Velké Popovice během posledních tří let téměř o 100 %. Počet provozoven, kde se toto pivo čepuje, od roku 2000 vzrostl o 40 % na téměř 2000. “Roční prodeje tmavého kozla se pohybují v desítkách tisíc hektolitrů,” uvedl bez podrobností Bechtin.

×

Stratosféra a HF 2000 musí vysvětlit svůj postoj k Unii vydavatelů

Starší článek

Hudební servery: taktická aliance

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více