Soutěž AZ-kvíz mění dekoraci a grafiku
Vědomostní soutěž České televize AZ – kvíz změní po více než 1300 odvysílaných dílech grafiku a dekoraci. “Jsme zřejmě nejdéle vysílaný soutěžní pořad v Česku – přes sedm let. Vše v životě se mění, takže i my bychom chtěli trochu změnit svou podobu,” řekl dnes novinářům režisér Eugen Sokolovský mladší.
Nová dekorace umožňuje měnit podle potřeby barvu studia nasvícením. “Snažila jsem se, aby nepůsobila rušivě a dala se obměňovat,” uvedla autorka dekorací Věra Hladíková. Svou novou koncepci označuje jako kombinaci materiálů s vysokým světelným efektem s logem soutěže. Pro nejbližší díly pořadu zvolili autoři modro-zlatou kombinaci barev a počkají na ohlas diváků. Nová dekorace stála 250.000 korun.
Novinkou budou i skryté titulky pro neslyšící diváky. Kvůli lepšímu přehledu pro barvoslepé diváky grafici změní dosud pouze barevně odlišená políčka, která získávají soutěžící. “Takto v jiných soutěžích většinou na handicapované nemyslí,” tvrdí Sokolovský. Změní se i oblékání obou moderátorů – Aleše Zbořila a Evy Brettschneiderové.
Soutěž se natáčí vždy v bloku čtyři dny po čtyřech dílech. Diváci ji mohou sledovat ve všední dny navečer na programu ČT 1.