Slovenský reklamní trh vloni vzrostl o 12 %

9. 4. 2004 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní trh na Slovensku v roce 2003 meziročně vzrostl zhruba o 12 %. Vyplývá to z monitoringu společnosti TNS Slovensko a měsíčníku Stratégie, který zkoumal celkově vynaložené výdaje na reklamu a také objem reklamy ve slovenských médiích. Celkové výdaje na reklamu v roce 2003 dosáhly přibližně 7,72 mld. Sk, což v porovnání s rokem 2002 představuje nárůst asi o 800 mil. Sk. Meziročně tak vzrostl o 12,5 %.
Z toho skutečné výdaje na reklamu v médiích podle odhadů dosáhly v roce 2003 takřka 5,1 miliardy Sk, přičemž vloni představovaly jen 4,5 mld. Sk. „Rok 2003 byl z pohledu skutečných výdajů na reklamu v médiích velmi dobrým rokem s přírůstkem přibližně 500 mil. Sk, takže prognózy odborníků o skutečném růstu na úrovni 3 až čtyř procent se naplnily,“ uvedl šéfredaktor měsíčníku Stratégie Martin Mazág. Výdaje na další aktivity spojené s reklamou, jako jsou sales promotions, public relations, direct marketing a sponzoring, dosáhly z výše uvedené sumy 7,7 mld. Sk přes 2,6 mld. Sk. Další zjišťování ukázalo, že objem reklamy v slovenských médiích vyjádřený ve finančních jednotkách dosáhl úroveň 14,11 mld. Sk, což představuje meziroční přírůstek 12 %. „Mezi největší zadavatele reklamy na Slovensku patří telekomunikační společnosti a bankovní instituce,“ dodal Mazág. Z hlediska vývoje jednotlivých médií na slovenském reklamním trhu, zůstává dál lídrem televize s 47,3 %. Celkové výdaje televize na reklamu vzrostly o víc než 10 %, na čemž se nejvíc podílela TV Markíza, která tak posílila svůj více než 80-% podíl. Tisk, jehož tržní podíl představuje 35,3 %, nejvíc překvapil, když jeho výdaje na reklamu meziročně vzrostly o 10 až 20 %. Na tomto úspěchu se podíleli největší slovenské deníky, týdeníky a měsíčníky. Segment rádií jako jediný zaznamenal v rámci výdajů na reklamu meziroční pokles o více než 10 %. Jeho podíl na slovenském trhu představuje 7,5 %. Za neúspěchem rádií je nutné hledat hlavně malou programovou pestrost a originalitu, za kterou jsou zadavatelé reklamy ochotni zaplatit. Největší tržní podíl – 25 % mělo Rádio Expres. Pro oblast venkovní reklamy s podílem 9,9 % byl uplynulý rok úspěšný, o čemž svědčí jeho meziroční nárůst asi o 20 %. Do této oblasti patří hlavně bilboardy, kinoreklama a internet. Podle Mazága se letos očekává, že reklamní trh na Slovensku poroste o další 4 až 6 % procent, což může do reklamy přinést asi 300 mil. Sk.

-tasr-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.