Síť supermarketů Tesco prohlubuje v Británii cenovou válku
Síť supermarketů Tesco prohlubuje v Británii cenovou válku. Její provozovatel oznámil, že od příštího týdne zlevní zboží za celkem 70 milionů liber, tedy 105 milionů eur. Tesco Plc tak pokračuje ve slevách, které zavedl v lednu a tlačí dolů i ceny rivalů.
Do trojice největších britských prodejních sítí vedle Teska patří Sainsbury a Asda, která je součástí americké skupiny Wal- Mart. Cenová konkurence mezi silnou trojkou zesílila, když se řetězec Safeway stal součástí William Morrison Supermarkets.
Morrison v Safeway zlevňoval, aby ceny v převzaté síti srovnal se svými. Poté oznámil, že zákazníci Safeway nyní platí za průměrný nákup o 24 procent méně.
Asda ohlásila zlevňování minulý týden. Dosáhne celkem 175 milionů liber, což v tomto ročním období nemá na britském trhu obdoby. Sainsbury slíbila, že sníží ceny v létě.
Tesco od pondělí zlevní 450 položek v prodejnách po celé Británii, a to průměrně o 11 procent. Slevy, které Tesco zavedlo od začátku roku, nyní dosahují celkem 140 milionů liber. “Cenová válka pro Tesco nezačala v roce 2004, pro nás je to dlouhodobá kampaň,” citovala manažery Teska z firemní zprávy agentura Reuters.