Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Roční zisk britského řetězce Tesco vzrostl o pětinu

Redakce MAM21. 4. 2004

Zisk největšího britského maloobchodního řetězce Tesco Plc, který působí i v Česku, se za poslední rok do konce února zvýšil o 22 procent. Zisk před zdaněním dosáhl 1,71 miliardy liber (83,5 miliardy Kč). Tesco výsledky potvrdilo, že je schopno zvyšovat ziskovost i přes cenovou válku mezi britskými supermarkety.
Tržby skupiny se zvýšily o 18,7 procenta na 33,6 miliardy liber. Společnost, která je v Británii největším soukromým zaměstnavatelem, rovněž oznámila záměr vytvořit v tomto finančním roce 20.000 pracovních míst.
“Tesco si na konkurenčních trzích vede tradičně dobře. Dostává z nás to nejlepší,” uvedl ve sdělení generální ředitel firmy Terry Leahy. Společnost s jasným vedením na trnu prodeje potravin chce nyní v Británii expandovat i v dalších segmentech jako prodej hudby nebo textilu.
Další rozšiřování a zrychlování růstu čeká Tesco v Asii a také střední Evropě. Firma má významné aktivity také v České republice, kde ve 22 hypermarketech a obchodních domech zaměstnává více než 7000 lidí a je zde pátou největší maloobchodní firmou.
Na britském trhu se nyní vede další kolo cenové války, vyvolané nedávným převzetím sítě Safeway společností William Morrison Supermarkets. Tesco již letos získalo 1,4 miliardy liber, aby mělo finanční sílu k dalšímu snižování cen a k akvizicím nových prodejen.
V Tesku končí každá osmá libra, utracená v britském maloobchodě. Firma má na trhu prodeje potravin podíl 27 procent a je tak výrazně před nejbližším konkurentem. Druhá Asda, vlastněná americkým gigantem Wal-Mart, má podíl 16 procent.

HN, čtk, 21. 4. 2004

×

Sme: Nagano je hlavně o zvládnutém marketinku a chuti provokovat

Starší článek

Češi loni za květiny utratili 7 miliard korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více