První díl Místa nahoře viděly téměř 2 miliony diváků

6. 4. 2004 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První díl Místa nahoře, dalšího letošního premiérového seriálu v programovém menu České televize, byl divákům nabídnut na ČT1 večer v pondělí 5. dubna. Setkal se s příznivým přijetím. Vidělo ho 1 862 000, tj. 21,9 % dospělých a 81 tisíc, tzn. 6,7 % děvčat a chlapců ve věku 4 až 14 let.
Seriálu dala v čase vysílání přednost před pořady ostatních televizí převážná část publika: v případě dospělých nový seriál sledovalo 43 z každé stovky diváků a u dětí tak činilo 29 z každé stovky.
Zájem žen (sledovanost 24,2 % při podílu na publiku 44 %) o první část seriálové novinky natočené režisérem Karlem Smyczkem byl silnější než mezi muži (sledovanost 19,5 % při podílu na publiku 41 %).
Z hlediska věku pozornost kolísala. Největší sledovanost ve výši 31,9 % první díl seriálu zaznamenal u seniorů starších 65 let (stalo se tak při podílu na publiku 42 %). Sledovanost diváků ve věku 25-34 a 45 až 64 let se pohybovala v rozpětí 21,8 – 26,0 % při podílu na publiku v rozsahu 40 až 51 % (jeho maximum patřilo 25-34letým). Nejmenší ohlas první díl vyvolal u 15-24letých (sledovanost 10,5 % při podílu na publiku 38 %) a 35-44letých (sledovanost 17,3 % při podílu na publiku 39 %).
Přízeň diváků věnovaná první části Místa nahoře rostla s vyšším vzděláním. Maxima v obou složkách odezvy připadla vysokoškolsky vzdělaným: sledovanost 26,1 % při podílu na publiku 54 %. Diváků se základním vzděláním sledovalo nový seriál 15,5 %, což představovalo 32 z každé stovky publika této kategorie v danou dobu u televizorů.

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.