Průzkum: Internet Explorer má 93 % trhu

16. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Prohlížeč webových stránek Internet Explorer používalo v březnu téměř 93 procent tuzemských uživatelů internetu. Proti předchozímu měsíci to znamená pokles podílu o 0,3 procentního bodu a od podzimu ztrátu více než jednoho procentního bodu. Vyplývá to ze statistik návštěvnosti Navrcholu.cz.
Podle koordinátora služby Navrcholu Tomáše Krauseho mají alternativní internetové prohlížeče v tuzemsku větší zastoupení, než je obvyklé v zahraničí. Například programy založené na aplikaci Mozilla má podle průzkumu serveru Navrcholu.cz třikrát více uživatelů než v jiných zemích, u prohlížeče Opera je to dvojnásobek.
Nejoblíbenějšími alternativními nástroji pro surfování na webu byly Mozilla a Netscape založené na zobrazovacím jádře Gecko, které získaly tržní podíl 4,3 procenta. Více než jedno procento měl ještě prohlížeč Opera s podílem 1,8 procenta.
Podle provozovatelů Navrcholu.cz je potěšující rychlý úbytek uživatelů zastaralých prohlížečů. Starší verze Microsoft Internet Exploreru přišly během března o více než jeden procentní bod návštěvníků webu. V březnu používalo jen 0,32 procenta uživatelů prohlížeč Internet Explorer 4 nebo starší. Úbytek je výrazný také u páté verze, kde byl pokles 0,8 procentního bodu a u verze 5.5 se snížením podílu o 0,4 bodu. Verze 5.x používalo v březnu 21 procent uživatelů.
Navrcholu.cz měří data o návštěvnosti než 25 000 serverů. Údaje služba získávala na základě identifikace prohlížeče v hlavičce User-Agent protokolu HTTP.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.