Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Projde zvýšení poplatků Senátem?

Redakce MAM8. 4. 2004

Novela zákona č. 252/94 o rozhlasovém a televizním poplatku, kterou minulý týden schválila Sněmovna, přináší dvě zásadní změny. Za prvé, u rozhlasu se zvyšuje poplatek z 37 na 45 Kč a u televize ze 75 na 100 Kč. Za druhé, poplatek má platit každá domácnost, bez ohledu na to, zda má rozhlasový nebo televizní přijímač ve své výbavě. Povinnost platit poplatek, kterému se stále říká koncesionářský, i když už dávno není koncesí, ale parafiskální platbou zajišťující vysílání veřejné služby, novela zákona určuje jinak u řadových občanů a jinak u podnikatelů. Zatímco fyzické osoby starší 18 let s výjimkami stanovenými v zákoně (společná domácnost, sociální důvody) musí platit za “veřejnou službu poskytovanou Českým rozhlasem a Českou televizí”, podnikatelé budou i nadále platit za vlastnictví “zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci R a TV vysílání”. Zvýšené poplatky nepotěší nejen ty, kteří přijímače nemají, a přesto by měli platit, ale také podnikatele, kteří až do minulého týdne mohli doufat, že jim novela poplatkového zákona přinese alespoň nějaké úlevy od kvartálních paušálů. V zahraničních úpravách totiž není ničím zvláštním, když podnikatelé, například hoteliéři, platí plnou sazbu jen u omezeného počtu přijímačů, na ostatní přijímače dostávají množstevní slevu. Ve Slovinsku zákon ulevuje malým penzionům tím, že jim mimo sezonu účtuje snížené sazby. Není však vůbec jisté, zda se poplatky od 1. července skutečně zvýší. Podle předsedy mediální komise Jaromíra Talíře novela zákona zřejmě narazí v Senátu na odpor, protože senátorům – ale nejen jim – se nelíbí, že by měli platit všichni, ať už televizní či rozhlasový přijímač mají či nemají.

Ekonom, 8. 4. 2004

×

Bude KCP řídit novináře?

Starší článek

Televize a bratři Mojtové

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více