Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pražský veletržní areál chystá novou halu

Redakce MAM9. 4. 2004

Pražský veletržní areál v Letňanech (PVA) plánuje další rozvoj za několik miliard korun. Výstaviště s krytou plochou 31 000 metrů čtverečních má nahradit nová hala o rozloze 40 000 metrů. Stavba této první etapy by mohla začít v roce 2005. Investice se má pohybovat do dvou miliard korun.
Nová hala bude podle projektu stát naproti plánované stanici prodloužené tratě metra C. Společnost PVA hledá pro první etapu strategického investora. Možností je bankovní úvěr, zapojení do sítě evropských veletržních správ nebo dodavatelský úvěr od silné stavební společnosti.
Podle urbanistického projektu by se areál v okolí nové stanice metra měl postupně rozrůstat. Současně s novou halou má začít výstavba hotelů, administrativních budov a sportovišť. Investice se odhaduje na 3,7 miliardy korun.
Pokud bude projekt úspěšný, počítá se ve dvou etapách se stavbou dalších 60.000 metrů výstavních ploch. Filozofií společnosti PVA je podle generálního ředitele Jana Fibigera rozšířit kapacitu výstaviště na 100 000 metrů čtverečních. Včetně městské infrastruktury by se pak celkové investice do Pražského veletržního areálu v letech 1998 až 2011 přiblížily 13,5 miliardy korun.
Startovací etapu letňanského výstaviště vybudovala v roce 1998 společnost ABF, která má ve firmě PVA 89 procent. Zbylých 11 procent drží město Praha. Mezi lety 1999 až 2003 se počet akcí na výstavišti zdvojnásobil na 41 ročně a počet vystavovatelů stoupl z 2500 na 8500 ročně. Areál loni navštívilo 448 000 lidí proti 241 000 v roce 1999.
Výstavní trh v ČR zaznamenal v letech 1998 až 2001 stagnaci až mírný pokles, ještě v roce 1997 přitom vrcholilo období bouřlivého rozvoje. V roce 2002 se podle PVA přes další pokles trhu potvrdil zvyšující se zájem firem prezentovat se v Praze. V roce 2003 se v Evropě projevily náznaky oživení výstavnictví. V České republice se loni na výstavní ploše přes 900.000 metrů čtverečních prezentovalo více než 30.000 vystavovatelů. Veletrhy a výstavy přilákaly asi 3,3 milionu návštěvníků.

HN, čtk, 9. 4. 2004

×

Národní cenu za design získaly mobilní telefony

Starší článek

Portál Yahoo! měl rekordní zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více