Policie v Los Angeles zatkla první piráty filmových děl

15. 4. 2004 12:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Policie v americkém Los Angeles zatkla dva muže, kteří si při návštěvě kina pořizovali záznam filmu, na který se právě dívali. Jde o první případ, kdy americké úřady někoho zatkly za použití nového zákona, který by měl zločin tohoto druhu potírat, uvedla agentura AP.
Ve Spojených státech se začaly rozmáhat případy, kdy si návštěvníci kina přinesou kamkordér a při sledování filmu na něj pořizují záznam. Nový zákon platí od začátku roku a kriminalizuje takové jednání, kdy si návštěvník do kina přinese kamkordér s úmyslem pořídit si záznam sledovaného filmu.
Federální orgány odhadují, že vinou nelegálního pořizování kopií přichází zábavní průmysl každý rok až o tři miliardy dolarů na nezaplacených poplatcích.
V sobotu byl zatčen osmadvacetiletý Min Jae Joun, když v kině sledoval film Umučení Krista. Policie ho zatkla na udání, když si někdo v hledišti stěžoval, že ho při sledování filmu ruší červený paprsek kamkordéru. Úřady sice zadrženého propustily na kauci, 5. května ho ale čeká soud.
Druhým zadrženým je třiačtyřicetiletý Ruben Centeno Moreno, který si v jiném kině v Los Angeles nahrával film Alamo. Policii na Morena upozornil promítač, který speciálními brýlemi na noční vidění sledoval hlediště a také zaznamenal červený paprsek, který vycházel od jednoho sedadla.
Nezákonné pořizování kopií filmových děl je v USA stále větším problémem. Americká filmová asociace nedávno upozornila, že od května 2002 do května 2003 bylo kvůli kamkordérům ukradeno více než 50 celovečerních filmů ještě předtím, než byly oficiálně uvedeny do kin.
Mluvčí asociace Matthew Grossman tvrdí, že některé filmy se dostanou ven kvůli lidem, kteří se nejrůznějšími způsoby dostanou na předpremiérové promítání. To bývá určeno především pro filmové kritiky. Nyní musejí návštěvníci podobných akcí projít detektorem kovů, který je schopen kamkordér odhalit.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.