Policie neví, proč byl zbit Němeček

5. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Více než dva měsíce se policie marně snaží zjistit, proč dva muži přepadli a brutálně zbili šéfredaktora týdeníku Respekt, Tomáše Němečka.
Policie je přesvědčena, že jednoho z útočících mužů už dopadla a od počátku února ho za útok stíhá. Po druhém z agresorů dodnes neúspěšně pátrá. Okolnosti případu však zůstávají nejasné.
„Motiv zatím neznáme,“ přiznala státní zástupkyně Andrea Šturmová, která na vyšetřování případu dohlíží.
Tomáš Němeček, který po napadení skončil na týden v nemocnici s podlitinami a otřesem mozku, si stále myslí, že byl zbit kvůli článkům, které týdeník Respekt otiskl. Jde především o texty, které popisují řádění gangů na Mostecku.
„Rád se nechám přesvědčit o opaku, ale zatím se v tom spíš utvrzuji. Mluvili jsme s lidmi z firmy, kde byl ten muž zaměstnán a tam nám říkali, že je to zcela neiniciativní člověk, který by něco takového sám nezorganizoval,“ uvedl Němeček.
Muž, jehož policie považuje za jednoho z útočníků, jakoukoli účast na šéfredaktorově napadení odmítá. Tvrdí, že Němečka vůbec nezná a že byl v den útoku u své matky. Ta mu alibi potvrdila.Obviněného muže usvědčil jeden z Němečkových sousedů, který jej poznal nadevší pochybnost. Sám podezřelý se podle policejní verze zbitím šéfredaktora chlubil v restauraci.
Jak celý případ dopadne, zatím není jasné. Žalobkyně Šturmová nechce nyní ani říct, jestli obviněného muže pošle k soudu.
„To je skutečně předčasné, vyšetřování stále pokračuje a uvidíme počátkem května,“ dodala Šturmová.
Syndikát novinářů je případem znepokojen, a proto napsal dopis ministru vnitra Stanislavu Grossovi. „Protože událost byla monitorována rovněž Evropskou federací novinářů v Bruselu, žádáme Vás, abyste průběhu vyšetřování věnoval osobní pozornost,“ stojí v dopise pro ministra.

Hospodářské noviny, 5. 4. 2004, autor: Sabina Slonková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.