PNS tvrdí, že zvýšila tržní podíl; Mediaprint s tím nesouhlasí

2. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podíl PNS na trhu distribuce tisku činil ke konci března asi 80 procent, což je mírný nárůst proti loňské úrovni zhruba 75 procent, sdělila firma. Počet vydavatelů distribuujících tiskoviny exkluzivně prostřednictvím PNS vzrostl na 60, což představuje více než 300 titulů. Spoluvlastník konkurenční společnosti Mediaprint & Kapa Ivan Kaufmann však s růstem podílu PNS nesouhlasí a tvrdí, že naopak musel klesnout.
Obrat trhu distribuce tisku se odhaduje zhruba na 8,3 miliardy korun. PNS uvádí, že zvýšila náskok před konkurencí, nejen co se týká absolutního počtu vydavatelů, kteří jí svěřili své tituly do výhradní distribuce, ale i v objemu distribuovaného tisku.
„Problém je, že si počítají jenom ty tituly, které jim dají exkluzivitu a zapomínají odečíst tituly, které s nimi ukončí spolupráci,“ reagoval Kaufmann. Mediaprint podle něj v prosinci neměl ani jednoho vydavatele exkluzivně a dnes jich má 18. Podíl PNS tak musel klesnout, dodal. Obrat Mediaprintu pro letošek je podle něj 2,5 miliardy korun, což představuje přibližně 30 procent trhu.
Tuzemská distribuce tisku v poslední době míří k modelu exkluzivních smluv charakteristického například pro Rakousko. Jeden titul tak nebudou rozvážet oba tuzemští distributoři, jak tomu často bylo dříve, ale vždy jeden z nich. Mediaprint se chce specializovat na časopisy, PNS rozváží deníky, ale i časopisy.
Společnost PNS spolupracuje v distribuci tisku s více než 400 vydavatelstvími a zhruba 1100 tituly. Její hlavní akcionáři pocházejí z vydavatelské branže a patří mezi ně Europress, Mafra, Pol-Print Medien GmbH, Tabora B.V. a Sanoma Magazines Praha.
Loni v říjnu Kaufmann odkoupil od německého koncernu WAZ majoritní podíl v Mediaprintu a stal se stoprocentním majitelem firmy. O pár týdnů později prodal 63procentní podíl v Mediaprintu časopiseckým vydavatelstvím Hachette Filipacchi 2000, Mediacop, PK 62 spolu se spřízněným vydavatelstvím RF Hobby, StarPress a Stratosféra společně s Hearst-Stratosféra. Novým společníkem firmy se stal také dlouholetý člen vedení Mediaprintu Radek Vaňkát, který získal podíl pět procent. Kaufmann si ponechal 32 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení