O koupi filmového studia MGM má velký zájem i gigant Time Warner

26. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O koupi legendárního hollywoodského studia Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) se kromě japonského koncernu Sony zajímá i společnost Time Warner. Napsal to americký list Wall Street Journal.
Time Warner zvažuje předložení nabídky, která by konkurovala nabídce Sony a jejích dvou investičních partnerů. Zdroje minulý čtvrtek uvedly, že jednání o prodeji MGM do rukou Sony jsou v pokročilé fázi.
Time Warner by nyní mohla obnovit svá vlastní jednání o spojení s MGM. Obě firmy vedly předběžné rozhovory o fúzi ke konci loňského roku.
Sony chce s investičními firmami Texas Pacific Group a Providence Equity Partners za MGM zaplatit zhruba pět miliard dolarů. MGM prodává 86letý miliardář Kirk Kerkorian, jehož firma Tracinda drží ve studiu 74 procent.
Rozhovory s MGM iniciovala Sony, která již má hollywoodská studia Sony Pictures. Japonci chtějí získat přístup k filmovému archívu MGM, který čítá více než 4000 filmů. Vedle série filmů o Jamesi Bondovi jsou zde například filmy o Růžovém panterovi a velký počet oscarových titulů. Archívy zajišťují stabilní příjmy z prodeje videokazet a DVD a z prodeje práv televizím.
Kerkorian koupil MGM v roce 1996 za 1,3 miliardy dolarů od pobočky krachující francouzské banky Crédit Lyonnais. Získal studio v době, kdy procházelo finančními potížemi a bylo dlouhá léta ve ztrátě. Nové vedení po akvizici zařídilo obrat k ziskovosti a koupí dalších firem rozšířilo archív.

HN, čtk, 26. 4. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.