Německý vydavatel Springer vstoupil na ruský trh
Německý vydavatelský gigant Axel Springer začal prodávat ruskou verzi časopisu Forbes. Firma, která působí rovněž v České republice, tak podle agentury Reuters vstoupila na rozsáhlý, ale potenciálně riskantní trh.
Měsíčník, jehož první vydání má náklad 40 000 výtisků, je zaměřen na rozšiřující se podnikatelskou elitu v Rusku. Nový list počítá s tím, že dynamická ruská ekonomika bude podporovat růst inzerce a zajistí mu dosažení ziskovosti během příštích tří let.
Springer vstoupil na ruský trh, kde získaly velkou popularitu ženské časopisy jako Cosmopolitan, poměrně pozdě. Ředitel mezinárodních aktivit společnosti Andreas Wiele však uvedl, že menší trh s podnikatelskými časopisy v Rusku rychle poroste a dohoní trh s časopisy, jež se zabývají životním stylem.
První ruské číslo časopisu Forbes má 130 stránek a součástí jeho balení jsou reklamy na luxusní automobily, oděvy a módní doplňky. Měsíčník se na trhu objevuje ve složité době pro nezávislá média v Rusku. Televize je totiž pod státní kontrolou a noviny jsou tlačeny k tomu, aby kladně informovaly o prezidentovi Vladimiru Putinovi, jenž byl minulý měsíc znovu zvolen do funkce.
Šéfredaktor Paul Chlebnikov, který je autorem kontroverzní knihy Kremelský kmotr o korupci a intrikách za bývalého prezidenta Borise Jelcina, však prohlásil, že časopis Forbes se nezávislosti nehodlá lehce vzdát.
Springer se v Rusku snaží zopakovat úspěch na jiných východoevropských trzích. Společnost je již ve vydávání časopisů jedničkou v Maďarsku a dvojkou v Polsku, píše agentura Reuters. V České republice vydává firma časopisy Playboy, Svět motorů, Auto Profi, Auto Tip, Auto Exclusive, F1 Racing, Hokej, Popcorn a Top Magazín pro dívky.