Nejvýkonnější firmy v USA myslí na zákazníky

2. 4. 2004 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejvýkonnější firmou v USA se loni stala pojišťovna aut Progressive. Podle žebříčku časopisu Business Week zvýšila obrat o 28 procent a předběhla tak konkurenci na velmi náročném trhu.
Jeden z nápadů jejího managementu: Pokud je zákazník účastníkem dopravní nehody a její následky na voze jsou relativně malé, odstaví jej a příhodu nahlásí pojišťovně Progressive. Její pracovníci mu jej za několik dní přivezou na určenou adresu opravený.

I málo známé podniky se mohou dostat do čela
Do výběru „nejvýkonnější padesátky“ se podle týdeníku Business Week ne vždy dostanou největší firmy. Proto v první desítce figurují podniky, které jsou mimo Spojené státy málo známé. V tabulce například nenajdeme stálice jiných selektivních tabulek jako Microsoft nebo General Electric.
Co je tedy měřítkem umístění společnosti v každoroční studii BW50? Předně srovnání vždy tříletých výsledků, neboť toto období umožňuje podle časopisu co nejobjektivněji posoudit výkonnost podniku. Kromě obratu, zisku a výnosnosti akcií se v úvahu bere i dluhové zatížení. A to proto, aby bylo jisté, že firma nevykazuje svůj růst akvizicí, na niž si půjčila od bank.
Překvapením pro Business Week je, že na druhé místo v BW50 prorazila firma Cendant, která se zabývá hypotékami a obchodem s nemovitostmi. Vznikla v roce 1997 fúzí dvou společností. A jedna z nich, CUC International, se před spojením s HFS dopustila účetního podvodu, jímž se snažila zakrýt ztrátu ve výši půl miliardy dolarů.
Cendant v posledních třech letech vydělal zejména na úspěšném prodeji obytných domů, a jeho čistý příjem v tomto období vzrůstal průměrně ročně o 58 procent. Tím získal zpět i předtím zklamané investory. Rozumnou finanční strategií se nejen dostal z dluhů, ale letos na jaře už vyplatil i dividendy.

Manažer by měl myslet jako jeho zákazníci
Časopis Business Week napsal, že „společnosti, které letos obsadily padesát míst tabulky, překonaly své soupeře často tím, že se naučily myslet jako jejich zákazníci“.
Glenn Renwick, šéf letošní „jedničky“ Progressive, zdůraznil, že „pokud se zastavíte na místě, nastanou vám skutečné problémy. Proto se vždycky ptáme: Je tady ještě nějaká lepší cesta?“ Výsledkem této strategie je, že pojišťovna má už na dvanáct miliónů klientů.
Příznačné pro letošní výběr BW50 je, že v něm sice opět „zabodovaly“ zdravotnické a farmaceutické firmy – je jich devět z padesáti. Loni jich však týdeník vybral podle svých přísných kritérií šestnáct. Důvodem jsou zejména snížené výkony výrobců léčiv. Například největší firma Merck, která byla loni dvacátá, klesla hluboko pod padesátku.
Třetí v tabulce, zdravotní pojišťovna WellPoint Health Network, zvýšila svůj obrat proto, že dala na trh nový produkt, tzv. FamilyElect. Svým patnácti miliónům klientům nabídla pružnou službu. Třeba nemocná matka může bezprostředně získat prostředky na dražší léčbu na účet svých zdravých dětí či manžela.


Hospodářské novny, 2. 4. 2004, Autor: Miroslav Prchal


Business Week: Neúspěšnější padesátka amerických firem přichází na trh vždy s něčím novým

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení